UA / RU
Підтримати ZN.ua

Розпущений картель «Велике будівництво» повертається у розширеному складі: до «обраних» долучився новенький з Кривого Рогу

Президент зустрівся із представниками вузького кола компаній-підрядників будівництва автомобільних доріг. Цього разу до обраних потрапив також земляк Глави держави.

Президент зустрівся із представниками вузького кола компаній-підрядників будівництва автомобільних доріг, залучених раніше до вже закритого проекту «Велике будівництво». Цього разу до обраних потрапив земляк Глави держави, який не має відношення до автодоріг, але розширив свій бізнес останні два-три роки.

Про зустріч повідомила пресслужба глави держави.

Під час зустрічі Президент говорив про реалізацію плану, який передбачає будівництво об’єктів інфраструктури відповідно до вимог воєнного часу.

«Сьогодні інфраструктура стає галуззю не комфорту, а необхідності і обороноздатності держави, тому що є і зброя, і зерно, і металургія. Тому щодо залізниці, доріг, мостів і тунелів, нам потрібно перейти до максимально безпечного процесу, щоб ми були готові до будь-яких ударів ракет та блокувань», – сказав Зеленський.

Прес-служба не повідомила список учасників зустрічі.

Водночас, проекту «Наші гроші» вдалось ідентифікувати на відео представників відомих дорожніх компаній «Автомагістраль-Південь» Олександра Бойко, «Автострада» Максима Шкіля, «Онур» Емре Караахметоглу та «Рудомайн» Констянтина Караманіца.

Скірншот відео. Зліва направо: замдиректора «Автомагістралі-Південь» Валерій Вакарчук та власник фірми Олександр Бойко, директор «Автостради» Анатолій Вакар та власник фірми Максим Шкіль, три представники турецького бізнесу з керівником «Онур конструкціон інтернешнл» Емре Караахметоглу, власник «Рудомайну» Костянтин Караманіц (у жовтій футболці).

Як зазначає видання, «Автомагістраль-Південь», «Автострада» та «Онур» - це компанії, які посіли перші три місця по кількості підрядів «Великого будівництва» у 2021 році. На четвертій позиції був «Ростдорстрой» з групи одеського мера Генадія Труханова та депутата з його фракції Юрія Шумахера.

Раніше у відкритих джерелах не було жодних даних про причестність Караманіца до дорожнього будівництва. Він відомий як власник компанії «Рудомайн» у Кривому Розі. Після обрання Володимира Зеленського президентом, Фонд держмайна віддав в оренду фірмі Караманіца гірничо-збагачувальний комбінат «Укрмеханобр».

Також Караманіц став власником місцевого футбольного клубу, який перейменували у «Кривбас». В рамках програми «Велике будівництво» цьому клубу коштом державного бюджету реконструювали стадіон за 733 млн грн, прийнятний для участі у європейських турнірах.

У відродженні футбольного клубу «Кривбас» брав участь народний депутат від «Слуги народ» Юрій Корявченков, який до виборів разом з Володимиром Зеленським грав у «Кварталі 95». Брат Корявченкова є власником «Рижівського гранітного кар’єру», за два роки «Великого будівництва» він без дозвільного документу продав щебню на будівництво доріг на 2 млрд грн.

Нагадаємо, що з початком війни учасники «Великого будівництва» залишилися за бортом великих державних задач. Зокрема координатор програми «Велике будівництво» Юрій Голик в українському телеефірі заявив, що ця програма згорнута, оскільки в умовах воєнного часу вона втратила актуальність. А замість неї в країну зайдуть західні проєкти, які спільно з українською владою займатимуться проектом відновлення України.