3 заборонила імпорт вагонів чотирьох заводів, на які припадає 80% українського виробництва. Держпідприємство "Регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті" (РСФЗТ) призупинило дію сертифікатів на постачання до Росії вагонів "Азозагальмашу", "Дніпровагонмашу" та Крюківського вагонзаводу.
2 жовтня 2013 року було припинено сертифікати "Дніпровагонмашу" групи "ТАС" Сергія Тігіпка на постачання до Росії піввагонів, вагонів для бітуму, цементовозів, зерновозів і вагонів-платформ, зазначається на сайті РСФЗТ. За два тижні (15 жовтня) відкликано сертифікат на криті вагони, піввагони і деякі типи цистерн маріупольського "Азозагальмашу". Цей завод входить у холдинг "Азовмаш", який виробляє устаткування для металургів та вагони, і контролюється спадкоємцями його колишнього президента Олександра Савчука та Юрієм Іванющенком, пише Forbes.
В кінці вересня РСФЖТ призупинив дію сертифікатів на кілька типів вагонів Крюківського вагонобудівного заводу Володимира Приходька. І, хоча 23 жовтня сертифікати на вісім з них було відновлено, під забороною, як і раніше залишаються постачання до Росії піввагонів, цементовозів і критих вагонів.
За прийнятими у Росії правилами, сертифікати на продукцію машинобудівних підприємств діють протягом одного-трьох років. Відкликання або призупинення дії сертифіката забороняє постачання до перегляду рішення.
Росія заборонила імпорт усієї продукції "Дніпровагонмашу", 64% виробництва Крюківського ВБЗ, 32% - "Азозагальмашу". Через нові обмеження середньомісячний випуск "Дніпровагонмашу" знизиться на 170 вагонів у порівнянні з показником січня-серпня, КВБЗ - на 310, "Азозагальмашу" - на 260.
Проблеми з експортом до Росії має і Стаханівський вагонобудівний завод (СВЗ). Хоча прямої заборони на постачання його продукції до Росії немає, РСФЗТ не дозволяє експлуатацію чеського лиття, яким було укомплектовано близько 90% вагонів, виготовлених СВЗ у 2012 році. Оціночні втрати СВЗ - ще 200 вагонів на місяць.
Українські підприємства потрапили під пильну увагу російських контролюючих органів після кількох аварій вантажних складів на початку 2011 року. З цього моменту під тимчасову заборону на експлуатацію у Росії потрапляли вагони, укомплектовані литтям Кременчуцького сталеливарного заводу та маріупольської "Азовелектросталі" - підприємств концерну "Азовмаш".
Економічна причина виникнення обмежень - затоварювання російського ринку вагонів. За оцінками Російських залізниць, надлишок піввагонів у країні в кінці 2012 року - 150 000, це близько третини всього російського вагонного парку, або обсяг виробництва всіх заводів СНД приблизно за два роки.
У 2012 році продажі вагонів принесли Україні 2,3 мільярда доларів, або 13% річного експорту до Росії, за 8 місяців 2013 року - ще 1,2 мільярда доларів. Очікувані втрати українських заводів від нинішніх заборон, за підрахунками аналітиків - не менше 50 мільйонів доларів на місяць.
КВБЗ, "Дніпровагонмаш", "Азовмаш" та СВЗ ситуацію поки не коментують.
Російський ринок - найбільший для України. За даними Держкомстату, минулого року туди продали 33 107 вантажних вагонів і цистерн - 60% всього експорту цієї продукції за кордон на 2,31 мільярда доларів. За січень-серпень українські заводи заробили на постачанні вагонів до Росії 1,21 мільярда доларів. !zn
Читайте також:
Росія забракувала продукцію Крюківського вагонобудівного заводу
Росія заборонила експлуатацію українських вагонів-самоскидів
Російський бізнесмен має намір придбати блокпакет Крюківського вагонзаводу