UA / RU
Підтримати ZN.ua

Росія стає основним постачальником б/у автомобілів в Україну

Українці віддають країні-агресору все більше грошей.

З початку року імпорт старих авто з РФ в Україну збільшується

Росія стає основним постачальником б/у автомобілів в Україну. Так, в залежності від марки і моделі, від 25% до 50% б/у імпорту в лютому припадало саме на РФ, свідчать дані Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД).

Ще в 2015 році лідерами імпорту б/у автомобілів в Україну були "традиційні" Німеччина і Франція, тоді як "б/у імпорту іномарок з Росії не існувало як явища".

Зростання імпорту старих авто з РФ в Україну експерти пояснюють їх низькими цінами на автомобілі (як на нові, так і б/у) з-за девальвації російського рубля, а також наявністю в РФ більше двох десятків заводів міжнародних автоконцернів.

"Ціни на нові та б/у автомобілі в Росії на 20% -30% - 50% (у залежності від моделі і виробника) нижче, ніж в Україні чи ЄС. Імпорт іномарок з РФ в 2016 році активізувався і вже прийняв системні обертів", - наголошується в прес-релізі асоціації.

За даними асоціації, найбільш доступний і лідер за обсягом імпорту в Україну, бюджетний автомобіль Renault Megane в аналогічних комплектаціях/пробігу/рік випуску стоїть в ЄС більше $ 14 тис., в Україні $ 12 тис., а в Росії всього $ 7 тис., популярний Volkswagen Passat – в ЄС і Україні коштує $ 20 тисяч, а в РФ $ 14 тис.

"Ще один б/у автомобіль, який масово завозиться в Україну – Mercedes-Benz E-клас у ЄС коштує більше $ 25 тис., в Україні більше $ 31 тис., тоді як у РФ - $ 16 тис.", - констатують експерти.

Кардинально змінилася ситуація у сегменті імпорту автомобілів з пробігом. Це відбулося за рахунок нового екологічного законодавства в Україні (введення Євро-5 – ред.) і девальвації валют в країнах СНД, зазначає ВААІД.

Зокрема, в січні-лютому в Україну імпортовано 2,6 тис. б/у легкових автомобілів, що на 6% більше, ніж за той же період минулого року. При цьому, якщо за 2 міс. 2015 року 52% імпорту становили авто до 2008 року випуску (Євро-4 і нижче), то за січень-лютий поточного року частка таких авто склала лише 4%, решта - автомобілі випуску 2009 року і молодше, при чому основна частина - 2011-2012 року випуску (тобто досить свіжі і дорогі автомобілі).

Асоціація відзначає також зміну структури імпортованих брендів з трендом зростання імпорту дорогих б/у автомобілів преміум-сегмента: AUDI, Mercedes, BMW, тоді як імпорт б/у автомобілів масових доступних європейських брендів падає: Renault на -18,8%, Volkswagen на 8%, Opel на 11,5%.

"Таким чином, б/в імпорт повторює тенденцію ринку нових авто – істотно ростуть продажі преміальних брендів, що виглядає трохи дивно для країни, яка перебуває у важкій економічній кризі і у фактичному стані війни. Але і це має своє пояснення – середній клас в Україні зникає, а заможних любителів преміум-сегменту в особі чиновників, суддів, прокурорів, депутатів додається", - пояснюють у ВААІД.

За оцінкою асоціації, якщо б/у імпорт з Росії буде і далі збільшуватися, "мільярди доларів з України витечуть в країну-агресор на фінансування її армії, економіки і підвищення соціальних стандартів її пенсіонерів", вважають у ВААІД.

Нагадаємо, що кількість зареєстрованих продажів нових легкових автомобілів в Україні за 2015 рік впало на 52% до 46 546 штук.