UA / RU
Підтримати ZN.ua

Росія значно підвищила прогноз обсягу своїх вантажних перевезень через Арктику

Активізації торговельного судноплавства Північним морським шляхом сприяє, зокрема, глобальне потепління.

Російський уряд підвищив прогноз обсягу своїх вантажоперевезень Північним морським шляхом через Арктику до 2030 року на 50%, повідомляє "Коммерсант".

Танення морського льоду, викликане зміною клімату, зробило цей маршрут більш життєздатним, і російський президент Владімір Путін активно просуває його як новий коридор зі сходу на захід на тлі того, як Росія змінює свої торгові схеми у відповідь на санкції Заходу за напад на Україну.

Маршрут проходить від Мурманська біля кордону Росії з Норвегією до Берінгової протоки біля Аляски.

Росія, яка давно розглядає його як альтернативу Суецькому каналу, минулого року затвердила план його розвитку, згідно з яким обсяг вантажоперевезень має зрости з 34 млн тонн у 2022 році до 80 млн тонн у 2024 році та 150 млн тонн у 2030 році.

Читайте також: Китай збільшив свій ядерний арсенал – Пентагон

Міністерство РФ, що відповідає за розвиток східних регіонів, змоделювало три різні сценарії розвитку вантажопотоку в залежності від реалізації великих енергетичних проектів на цьому маршруті. Йдеться, зокрема, про "Схід Ойл" компанії "Роснефть", а також майбутні заводи з виробництва зрідженого природного газу "Новатека": "Арктик СПГ-2", "Арктик СПГ-1" та "Обский СПГ".

Наявність та будівництво криголамів також вплине на реалізацію проєкту.

Базовий сценарій передбачає обсяг вантажоперевезень 74 млн тонн у 2024 році та 224 млн тонн до 2030 року. Оптимістичний сценарій передбачає вантажообіг у 81 млн тонн до 2024 року і до 244 млн тонн до 2030 року. За консервативним сценарієм вантажообіг до 2030 року становитиме лише 117 млн тонн.

Тим часом у НАТО все більше переймаються судноплавством Китаю по російському Північному морському шляху, а також можливістю того, що його комерційні та наукові інтереси можуть бути провісниками китайської військової присутності в Арктиці.