UA / RU
Підтримати ZN.ua

Роботу українських буксирів в портах Одеси забирають судна, що належать РФ - ЗМІ

У роботу портів Чорноморська і Одеси, а також Одеського припортового заводу (ОПЗ) втручаються місцеві схемщики і російські компанії, йдеться в статті «Капітани буксирної корупції: росіяни заходять в українські порти» на сайті видання «Капітал». Зокрема, в матеріалі описується ситуація в порту «Південний». За даними видання, проводку судів до терміналу Одеського припортового заводу знову хоче перехопити компанія «Аксон Шиппінг», за якою, за даними ЗМІ, стоять Борис Козир та сім'я Назаренка - звільненого зі скандалом директора ОПЗ. «З цією метою, нібито, Козир дзвонить посадовим особам порту і АМПУ, вибиваючи оренду державних буксирів, а Назаренко намагається повернутися до управління ОПЗ в якості радника новопризначеного директора», передає сайт «112».

Імовірно для цього Назаренко збирається використовувати державний буксир «Витязь», що належить Українському Дунайському пароплавству. Останнє нещодавно заявило про пропажу 32 ліхтарів (барж). Вартість цих барж - близько $ 5 млн. Джерела видання на ринку говорять, що те, що відбувається, не може обходитися без відома Максима Широкова, голови «Південної» філії ДП «Адміністрація морських портів України».

Автори статті також акцентують, що ось уже кілька років «підставні фірми, що належать особам з міцними зв'язками в профільному міністерстві і АМПУ, за допомогою підкупу та адмінресурсу за копійки забирали в оренду буксири, що належать державним портам».

За даними профспілок, фірми-прокладки, пов'язані з главою транспортного комітету Верховної Ради Юрієм Киселем і колишнім заступником директора Департаменту морського і річкового транспорту Мінінфраструктури Борисом Козирем, привели для роботи в Чорноморському порту російські буксири.

«У морський порт Чорноморська 17 липня зайшли буксири DIAMOND N і TOPAZ N. Вони належать офшорній компанії з Гонконгу Henford Logistics Ltd, яка на 100% належить Новоросійському МТП. Тобто, роботу українських буксирів забирають судна, що належать РФ, "- розповідає керівник профспілки МТП «Чорноморськ» Сергій Бризгалов.

Видання зазначає, що без втручання центральної влади «росіяни разом з лояльними українськими тіньовиками будуть і далі розширювати свій вплив на українські морські перевезення». Таким чином, державний портофлот Південного і Чорноморська залишиться без роботи. Самі портовики вважають, що на ситуацію в портах повинні почати реагувати силовики.

Нагадаємо, 30 липня працівники ОПЗ мітингували проти можливого повернення на завод Назаренка-старшого. Сергій Назаренко займав посаду т.в.о. директора ОПЗ з грудня 2016 по січень 2020 року. При ньому підприємство майже зупинило роботу, а співробітникам не виплачували зарплату багато місяців. За даними правоохоронців, керівництво ОПЗ було причетне до схем розкрадання держбюджету.