Попри те, що на Банковій прийняли рішення повернути акцизи для поповнення Дорожнього фонду і спрямувати гроші з нього не на озброєння, а на інфраструктуру, у кращому разі гроші почнуть надходити десь у середині жовтня, коли дорожньо-будівельний сезон уже завершуватиметься. Про це для ZN.UA пише Юрій Ніколов, журналіст і засновник проекту “Наші гроші”, у статті "Ремонт зруйнованих війною мостів провалено".
Основних причин провалу дві.
По-перше, Мінінфраструктури саме дало підстави для підозр у неефективному використанні коштів, засекретивши перелік об’єктів, які збираються ремонтувати за акцизні податки. Відтак у сторонніх спостерігачів одразу виникло цілком резонне запитання: «Може, це просто поновлюється «Велике крадівництво» для поповнення обмілілої каси, з якої до війни роздавалися зарплатні конвертики слугам влади?», - зазначає автор.
По-друге, коли влада вирішила повертати акциз, «хтось» вирішив, що він має повернутися не у старій пропорції, а порівну на усі типи палива. Ідея відверто лобістська і по суті створює передумови для для перетікання споживачів із газового у нафтовий сектори автомобільного палива. Вигодонабувачами цього процесу стали б великі постачальники «нафтових» палив. Звісно, неприкритий лобізм збільшення доходів однієї групи бізнесменів викликав спротив і у автогазової індустрії, яку просто роздягають заради конкурентів, і у політиків, які чудово розуміють, по яких верствах населення завдається удар заради токсичного асфальтування.
Зрештою процес затягнувся настільки, що гроші у Дорожній фонд для ремонту мостів у кращому разі повернуться у жовтні. Наприкінці будівельного сезону.