Верховна Рада (ВР) України прийняла в цілому законопроект народного депутата України Юрія Кармазіна "Про трубопровідний транспорт", що стосується реформування нафтогазового комплексу.
За прийняття відповідного законопроекту №9429-1 в цілому проголосувало 242 народних депутата у п'ятницю, 13 квітня.
Зазначимо, що цього разу автор законопроекту нунсівець Кармазін все ж таки вирішив проголосувати за свій документ. Нагадаємо, минулого разу він побоювався, що при доопрацюванні у профільному Комітеті у його текст можуть внести "бозна-які правки" і тим самим дати "лазівку" для подальшої приватизації ГТС.
У відділенні ГТС від газовидобутку Україна вирішила піти найрадикальнішим шляхом
Законопроект №9429-1, ініційований Кармазіним, передбачає, що реорганізація держпідприємств, дочірніх підприємств НАК "Нафтогаз України", що здійснюють діяльність з транспортування магістральними ("та/або розподільними" - вилучено до другого читання, ред.) трубопроводами, зберігання в підземних газосховищах, і НАК "Нафтогаз України" здійснюється за рішенням Кабінету міністрів України.
Важливо відзначити, що до другого читання до закону була внесена поправка, що встановлює, що така реорганізація може проводитися "виключно з метою та на виконання зобов'язань, взятих Україною відповідно до Закону України "Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства".
Законопроект щодо ГТС прямо не зобов'язує Кабмін реформувати газовий ринок саме на європейських принципах
Нагадаємо, раніше ZN.UA відзначало, що головна мета прийнятого в першому читанні законопроекту - реформування газового ринку України з метою приведення українського законодавства у відповідність до вимог Другої і Третьої газових директив ЄС - була вказана тільки в пояснювальних записках і прямо не закріплена у тексті змін, тобто не сформульована як пряме розпорядження (вказівка) закону. Однак внесена поправка усуває цю прогалину.
Законопроект також передбачає встановлення заборони на приватизацію держпідприємств, дочірніх підприємств "Нафтогазу", а також "підприємств, установ, організацій, утворених внаслідок їх реорганізації".
Також, відчуження основних фондів та акцій державних підприємств, передача їх з балансу на баланс, у концесію, оренду, лізинг, заставу, управління, до статутного фонду інших юридичних осіб, вчинення інших правочинів, що можуть призвести до відчуження основних фондів та акцій цих підприємств, а також основних фондів та акцій «Нафтогазу», дочірніх та заснованих нею підприємств, забороняється, окрім випадків, коли результатом таких дій є: передача основних фондів та акцій таких підприємств виключно державному підприємству або акціонерному товариству, 100% акцій якого перебуває в державній власності України, створення державних підприємств або акціонерних товариств, 100% акцій яких перебуває у державній власності України.
Також у законопроекті уточнюється, що стосовно "Нафтогазу" не може бути порушено справу про банкрутство. !zn
Читайте також:
Без реформування «Нафтогазу» ЄБРР не дасть Україні грошей на модернізацію ГТС
Ринкова вартість української ГТС складає 61 млрд доларів
У відділенні ГТС від газовидобутку Україна вирішила піти найрадикальнішим шляхом
Для імплементації Другої газової директиви ЄС ніякі нові закони не потрібні
Законопроект щодо ГТС прямо не зобов'язує Кабмін реформувати газовий ринок саме на європейських принципах