UA / RU
Підтримати ZN.ua

Рада не ухвалила за основу зміни до Бюджетного кодексу

Разумков доручив бюджетному комітету Ради невідкладно зібратися та доопрацювати законопроект.

Верховна Рада не ухвалила в першому читанні законопроект №4100 “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України”. За документ проголосували 225 народних депутатів, при необхідних 226. За направлення законопроекту на доопрацювання проголосували 262 народні депутати.

Після ухвалення за основу змін до Бюджетного кодексу депутати мали перейти до розгляду проекту державного бюджету на наступний рік. При цьому законопроект №4100 парламент вирішив розглядати без обговорення.

Голова Верховної Ради Дмитро Разумков заявив про те, що дає доручення бюджетному комітету невідкладно зібратися. Профільний комітет має опрацювати законопроект про зміни до Бюджетного кодексу. Після цього, за словами спікера о 12:00 відбудеться позачергове засідання парламенту, на якому розглянуть законопроект №4100 та проект держбюджету-2021.

У пояснювальній записці йдеться про те, що законопроект про зміни до Бюджетного кодексу розробили для того, аби підготувати проект Державного бюджету України на 2021 рік.

Так зміни, запропоновані законопроектом зміни пов’язані із необхідністю врегулювання правових засад функціонування бюджетної системи України, міжбюджетних відносин, створення належної ресурсної бази для здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на новій територіальній основі у зв’язку із прийняттям Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад”, а також постанови Ради “Про утворення та ліквідацію районів”.

Вказано, що Мінфіну необхідно надати права на здійснення правочинів з державними деривативами, включаючи їх обмін, випуск, купівлю, викуп та продаж, в тому числі за рахунок здійснення державних запозичень понад обсяги, визначені на поточний бюджетний період законом про держбюджет. У пояснювальній записці вказано, що це потрібно для зменшення очікуваного пікового навантаження на державний бюджет, зниження ризиків, пов’язаних із ймовірністю збільшення витрат за державними деривативами у майбутньому.

Також зміни в Бюджетний кодекс обумовлені запровадженням інструменту надання державних гарантій на портфельній основі, спрямованого на підтримку державою суб’єктів господарювання мікро-, малого та середнього бізнесів шляхом гарантування державою часткового виконання зобов’язань, що не перевищує 80% загальної суми таких боргових зобов’язань за портфелем кредитів та 80% за кожним окремим кредитом.

Крім того, згідно з пояснювальною запискою, зміни потрібня для врегулювання на законодавчому рівні консолідації на єдиному казначейському рахунку коштів, сплачених платниками податків на єдиний рахунок, їх зарахування на відповідні рахунки, відкриті в Казначействі для зарахування доходів державного та місцевих бюджетів. Також потрібно врегулювати своєчасне перерахування помилково та/або надміру зарахованих через єдиний рахунок до державного та     місцевих    бюджетів   коштів між   видами доходів і бюджетів.  

Законопроект також має забезпечити реалізацію статті 351 Податкового кодексу відповідно до закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

Ухвалення документу має погодити з Вищою радою правосуддя перерозподіл видатків між розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня у системі Державної судової адміністрації, що призводить до зміни обсягів видатків судів, відповідно до рекомендацій Рахункової палати, наданих за результатами аудиту ефективності використання ВРП бюджетних коштів на формування суддівського корпусу та контроль за його діяльністю.

Також у пояснювальній записці йдеться про те, що законопроект має врегулювати на законодавчому рівні здійснення покриття касових розривів загального фонду держбюджету за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку відповідно до рекомендацій Рахункової палати. 

Крім того, законопроект має узгодити термінологічний апарат та положення Бюджетного кодексу із змінами, внесеними до Земельного кодексу, Податкового кодексу, Законів України “Про публічні закупівлі”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад”, “Про повну загальну середню освіту”.

Читайте також: Держбюджет-2021: депутати пропонують збільшити доходи на 20 млрд грн

Нагадаємо, бюджетний комітет парламенту схвалив свої висновки і пропозиції до проекту держбюджету на наступний рік, який Рада має сьогодні розглянути у першому читанні. Дохідна частина бюджету за очікуваннями депутатів має зрости на 20 млрд гривень, адже витратні апетити народних депутатів ще більше.

Також, згідно з висновками і пропозиціями Верховної Ради до проекту закону про Державний бюджет, фінансування роботи парламенту планують збільшити на 1,1 млрд грн. Народні депутати просять повернути у Держбюджет сумнозвісну "депутатську" субвенцію на соціально-економічний розвиток окремих територій із видатками у 7,3 млрд грн.