UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Про 92-й бензин забудьте назавжди" - директор «Консалтингової групи А-95» про ситуацію на ринку палива

Про автогаз автомобілістам також радять забувати.

Директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн в інтерв'ю ВВС розповів про те, що буде з пальним на українських заправках.

За його словами, ринок пального працює в Україні стабільно, хоч і з особливостями, пов'язаними з війною в країні, а також з диверсифікацією джерел постачання.

"Я не став би драматизувати ситуацію, тому що перший шок пройшов. Цей ринок працює більш-менш стабільно", - зазначив він.

За словами Куюна, сьогодні паливо для України шукають по всій Європі, і ситуація в країні нормалізувалася.

"Я не думаю, що буде якась профіцитна ситуація. За моїми оцінками сьогодні залишилося менше половини від загальної кількості АЗС, які працювали до війни. Але краще нехай буде такий режим, ніж не буде пального взагалі. Щодо дизпалива я взагалі не бачу, щоб були якісь обмеження. Ситуація, можна сказати, нормалізувалася", - сказав експерт

Він зазначив, що найближчого місяця ринок остаточно стабілізується. Але колишньої різноманітності на ринку вже не буде.

"Я не думаю, що буде повна стелла кількох марок бензинів, кількох дизпалива, такого вже не буде. 92-го бензину взагалі у нас уже не буде, бо його не виробляють у Європі. Щодо газу, ситуація теж складна, бо його залишки невеликі були. Наразі переводити машину на газ не варто, вся ця історія закінчилася", - зазначив він.

За словами Куюна, надалі ситуацію слід прогнозувати з урахуванням того факту, що в Україні буде повністю перебудовано логістику та постачання, оскільки всі три джерела, з яких Україна отримувала імпортне пальне - Білорусь, Росія та постачання морем, - більше не актуальні.

"Крім постачань з Євросоюзу, інших напрямів постачання у нас більше немає", - наголосив він.

Щодо цін на пальне, враховуючи зростання цін у Європі, за словами Куюна, це залежатиме від рівня податків в Україні.

Нагадаємо, Україна налагоджує нові логістичні ланцюжки поставок бензину та дизеля та веде переговори з найбільшими світовими компаніями. Про це у середині березня розповідав прем'єр-міністр Денис Шмігаль.

Тоді ж Кабмін погодив скасування податку на додану вартість та акцизу на пальне, а за кілька днів Верховна Рада ухвалила необхідний законопроект.

19 березня стало відомо, що Україна імпортувала першу тисячу тонн пального з Європи на заміщення постачання з Білорусії.

19 березня АЗС масово знизили ціни на пальне. Середня ціна А-92 знизилася на 7,86 грн/л, до 33,69 грн/л, А-95 – на 7,84 грн/л, до 34,42 грн/л, а ціна дизпалива – до 37,17 грн/л (-5,85 грн/л).

Кабінет міністрів своєю ухвалою обмежив також ціну на так зване «преміальне пальне»