30 жовтня 2023 року Приватбанку знову добиватимуться у Центральному апеляційному господарському суді скасування заборони банку на вилучення власних АЗС, якими наразі користуються компанії ексвласників. Через регулярне накладання заборон судами, державний банк майже три роки не може отримати контроль над 245 АЗС, які були поставлені на баланс банку до його націоналізації у 2016-му і одразу передані у лізинг. Про це повідомляє пресслужба банку.
Лізингоотримувачі вже заборгували державному банку понад 10 млрд гривень. Суди забороняють банку отримати контроль над майном, шляхом звільнення заправок від сторонніх осіб, та розпоряджатися ними. Тим часом, дохід від АЗС отримують треті особи, наближені до ексвласників банку, яким заправки передані лізінгоотримувачами в оренду.
“Наразі у власності є 245 АЗС, але вони продовжують перебувати у користуванні лізингоотримувачів, які не сплачують банку лізингові платежі і здали їх в оренду третім особам. Через заборгованість, банк прийняв рішення про розірвання лізингових договорів. Після цього нас “засипало” заборонами судів на вилучення АЗС вже від орендарів. Поки банк знімає одну, опоненти готують іншу», – кажуть адвокати банку.
Та додають, що група компаній з орбіти ексвласників банку руками окремих «зручних» суддів блокує Приватбанку можливість проводити заходи позасудового та судового врегулювання проблемної заборгованості за АЗС.
“Суборендарів багато, вони майже щороку змінюються. Позивачів у таких справах, як правило, більше 50, вони постійно створюють причини, з яких судове засідання навіть не може відбутися. Опонентам не цікаво, щоб позови розглядались по суті, адже вони є штучними та формальними. Чим довше розгляд – тим більший прибуток. Вони отримують судову заборону на вилучення/повернення АЗС до розгляду таких позовів по суті. Після скасування заходів забезпечення позову, опоненти залишають позов без розгляду та звертаються до іншого суду. І так по колу”, – додають адвокати банку.