Держспоживінспекція України з 1 липня 2014 року почне здійснювати державний ринковий контроль за відповідністю енергетичного побутового електрообладнання, а також побутових холодильників і пральних машин Технічним регламентам енергетичного маркування, розробленим Україною на основі відповідних директив ЄС.
Це передбачено планом заходів із застосування відповідних Технічних регламентів, затверджених постановою уряду України №702 від 7 серпня і оприлюднених на сайті Кабінету міністрів у понеділок, пише "Коммерсантъ-Україна".
Згідно з документом, маркування наноситься на холодильники обсягом зберігання від 10 л до 1,5 тис. л, які живляться від електромережі або акумуляторних батарей, а також на пральні машини. Маркуванню не підлягають товари, що були у вжитку, а також транспортні засоби для пасажирських і вантажних перевезень.
Забезпечити застосування технічних регламентів уряд доручив Державному агентству з енергоефективності та енергозбереження. Здійснення контролю почнеться з 1 липня 2014 року.
Документами передбачено, що до цього часу Держспоживінспекція має сприяти добровільному застосуванню положень цих регламентів, та спільно з Мінекономрозвитку застосовувати заходи з підготовки підприємств до їхнього застосування.
Передбачено сім класів енергоефективності, які позначаються латинськими літерами від А до G. Кожному класу привласнюється колір етикетки від темно-зеленого (високий клас енергоефективності) до червоного (низький клас).
Постачальник повинен буде зберігати технічну енергетичну документацію протягом п'яти років з дня випуску товару.
Від запровадження контролю постраждають компанії, які виробляють товари у нижньому ціновому сегменті. "Маркування передбачає використання більш високотехнологічного обладнання, що веде до подорожчання товару",- зазначає співрозмовник. Постраждають також компанії, які не маркували свій товар, додає співрозмовник. "Більшість вендорів з моменту введення маркування почали ввезення товару згідно з нормами України",- зазначає джерело в іншій компанії. Співрозмовник каже, що не маркували товар дрібні виробники і несумлінні компанії.
Введення маркування, швидше за все, важливіше для учасників ринку, ніж для споживачів. "Сумлінне виконання норм позначається на конкурентоспроможності компанії. Але в Україні споживач не дивиться на маркування",- каже топ-менеджер. Учасники ринку говорять, що в ЄС споживач у першу чергу дивиться на енергоефективність через високі тарифи на електроенергію, тоді як в Україні тарифи набагато нижчі, і головною для споживача є ціна, зазначає співрозмовник. !zn
Читайте також:
Українці найчастіше купують в інтернеті одяг, дрібну побутову техніку та мобільні телефони