UA / RU
Підтримати ZN.ua

Порт Ізмаїл виконав річний план за 4 місяці — «допомогли» росіяни

Через блокаду портів Великої Одеси вантажопотоки пішли у Придунав'я.

За чотири місяці морський порт Ізмаїл, що на півдні Одещини, виконав річний план. Станом на початок травня обсяги вантажопереробки тут перевищили 6 млн тонн. Про це керівник ДП "Адміністрація морських портів України" Юрій Литвин повідомив на сторінці підприємства у Facebook.

Такі темпи у виконанні плану очільник АМПУ назвав рекордними за всю історію існування порту. Якщо їх вдасться зберегти хоча б почасти, то є шанс вийти і на абсолютний рекорд за підсумками року. Максимальний обсяг вантажопереробки, що його Ізмаїльський порт мав ще в радянські часи, трішки перевищував 9 млн тонн.

Читайте також: У Туреччині розпочалися переговори щодо "зернового коридору": чого вимагає Росія

Причина такого прориву полягає в тому, що після повномасштабної агресії РФ проти України виявилися заблокованими порти Великої Одеси – Одеський, Південний та Чорноморський. Відтак їхні вантажі довелося переорієнтувати на придунайські гавані – Ізмаїл та Рені. На перших позиціях у номенклатурі рекордної перевалки саме ті вантажі, які традиційно йшли через Одеський та Південний порти. Це, передусім, зерно та інша агропродукція.

Потужності порту з експорту агропродукції збільшилися завдяки введенню в експлуатацію причалів для вантажних операцій із зерновими та рослинною олією новими операторами терміналів, а також завдяки будівництву нового терміналу ТОВ СП «Нібулон».

Крім того, збільшенню пропускної спроможності морського порту Ізмаїл, який сьогодні обробляє суттєву частку українського експорту, сприяло відновлення судноплавства у гирлі Бистре, збільшення акваторії порту Ізмаїл та здійснення днопоглиблювальних робіт в акваторії порту.

Раніше повідомлялося, що новопризначений керівник АМПУ Юрій Литвин заявив про свій намір сконцентруватися саме на підвищенні  ефективності Дунайського портового кластера. Адже придунайські порти є сьогодні ключовим альтернативним шляхом для експортно-імпортної логістики в умовах блокади портів Великої Одеси.