Польща хоче збільшити державну частку в суднобудівному бізнесі Сергія Тарути в Гданську. Про це повідомляє "Громадське".
Кінцевим бенефіціаром холдингової компанії Gdansk Shipyard Group Sp.z o.o., що об'єднує юридичні особи, створені на базі гданської судноверфі - Gdańsk Shipyard SA і GSG Towers Sp. z oo, є український бізнесмен і народний депутат Сергій Тарута. Інший співвласник верфі - польська державна компанія Agencja Rozwoju Przemysłu S. A. (ARP).
Верф практично не будує кораблі з-за обмежень з боку Європейського Союзу. Український бізнесмен провів реструктуризацію бізнесу та промислової площадки в цілому. Було створено декілька юридичних осіб з різними напрямками діяльності. Найбільш перспективне - виробництво веж для вітряних електростанцій. Сьогодні ця лінія має обмеження за розмірами веж, а для модернізації виробництва потрібні інвестиції, яких в українського співвласника немає. Тому польська влада пропонує збільшити свою частку. За словами Тарути, є ще один привід для такого розвитку подій.
"Польща просто пропонує: у нас є оборонні замовлення, і ми готові їх розміщувати на гданській судноверфі. Але одночасно ми хочемо велику частку", - розповів він.
За словами Тарути, в цьому році в польських ЗМІ збільшилася кількість публікацій про можливу націоналізацію його частки через зміни менеджменту на підприємстві, але він вважає їх провокаційною дезінформацією. На питання, чи готовий він позбутися частки у підприємствах, відповів: "Все продається, все купується... питання ціни".
Колишній топ-менеджер ІСД каже, що це лише частина правди. В Польщі в останні роки ведеться політика повернення під державний контроль раніше приватизованого бізнесу. Зокрема, місцеві влади хочуть відновити суднобудування. Однак наявність приватного власника в одній з трьох найбільших судноверфей країни заважає вести єдину політику в цьому секторі економіки.
Раніше повідомлялося, що Польща подала позов в суд на "ЗАЗ" Васадзе за невиконання інвестиційних зобов'язань.