"З початку минулого місяця податківці почали застосовувати норму Податкового кодексу, яка вимагає, щоб дата випуску продукції збігалася з датою випуску акцизної марки. Виходить, сьогодні на законних підставах не можна продати жодної пляшки витриманого коньяку, з полиць має бути вилучено весь віскі, потрібно забути про будь-які вина, випущені до 2011 року. Мінімальний термін витримки віскі та коньяку - три роки, столового вина - рік, марочного - два. Витримки не потребують тільки горілка і українські вина нижнього цінового сегмента", - неофіційно сказав один з імпортерів газеті «КоммерсантЪ-Украина».
За оцінками постачальників, річний обсяг ввезення елітного алкоголю оцінюється в 1 млрд грн. Лише половина цієї продукції випущена в поточному році. Норма, що вимагає збігу дат розливу та випуску марки, міститься у ст. 226 п. 9 Податкового кодексу, який набрав чинності з початку цього року. Її невиконання карається конфіскацією та штрафом у розмірі 100% вартості продукції.
Постачальники не очікували, що податківці будуть трактувати норму і по відношенню до дорогого імпортного алкоголю.
"Норма приймалася для того, щоб вітчизняні виробники не клеїли на продукцію цього року дешевші торішні марки, випущені ще до підвищення акцизу", - говорить менеджер з імпорту компанії "Вінфорт" Павло Глазов.
Тим часом податківці не вважають за потрібне зменшувати перевірки.
"Закон є закон, і його потрібно виконувати. Якщо імпортери знали, що будуть ввозити алкоголь 2005 року, то вони ще тоді повинні були потурбуватися про те, щоб закупити марки. А зараз невідповідна марка може зацікавити силові відомства", - сказали у ДПС.
Яким чином податкова й імпортери будуть виходити з ситуації, поки незрозуміло.
"Імпортери компенсують нам виписані штрафи, але продукція опечатана", - говорить співвласник мережі "Фуршет" Ігор Баленко.
У ДПС зазначають, що якщо імпортерам щось не подобається, то вони можуть оскаржити дії фіскального органу в суді. Самі імпортери на суди не розраховують.
За словами президента Торгово-промислового союзу Андрія Близнюка, його організація пропонуватиме парламенту внести до Податкового кодексу поправку, згідно з якою дата випуску марки повинна буде збігатися не з датою виробництва, а з датою ввезення. Можливо, ця ініціатива буде розглянута у вересні спільно з іншими поправками до кодексу, які готуються зараз.