У 2011 році українці стали активніше використовувати пластикові картки загалом та зокрема для розрахунків у магазинах, оплати послуг через банкомат. Також дещо збільшилась частка користувачів мобільного та інтернет-банкінгу.
Про це свідчать результати регулярного дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб, яке проводить GfK Ukraine.
У IV кварталі 2011 року 52% українців користувались платіжними картками, що на 7 п.п. більше, ніж у відповідному періоді попереднього року. Зокрема, картки стали більше застосовувати для оплати товарів чи послуг в магазинах (зростання на 5,4 п.п. до 26,5% власників карток) та дещо частіше для оплати комунальних послуг і послуг зв'язку через банкомат або термінал самообслуговування (зростання на 0,3 п.п. до 4,7%).
«Черги у відділеннях, відсутність вільного часу та вищі комісії за проведення операцій через касу підштовхують клієнтів банків до альтернативних шляхів керування рахунком та здійснення транзакцій. Найпопулярнішим засобом уникнення візитів до банку для зняття готівки чи оплати послуг є пластикові картки», - коментують у компанії результати дослідження.
Украинцы в интернете в основном общаются в соцсетях, читают новости и скачивают фильмы
Крім того, активніше українці стали застосовувати канали дистанційного банкінгу. Так, якщо в IV кварталі 2010 року мобільний банкінг використовували 5,4% населення, то у 2011-му – 6,8%. Рівень користування інтернет-банкінгом також дещо збільшився, хоча все ще залишається на низькому рівні – в кінці 2011 року його використовували 1,3% українців, що на 0,3 п.п. перевищує показник попереднього року.
Згідно з дослідженнями фінансового сектору компаній GfK в Центральній та Східній Європі, після того як інтернет охоплює більше половини населення країни, рівень використання дистанційних каналів починає різко зростати. «Все ще низьку популярність інтернет-банкінгу в Україні можна пояснити тим, що зараз інтернетом користується лише близько 40% населення. Це є найнижчим показником серед країн Центральної та Східної Європи, – коментує керівник відділу фінансових досліджень GfK Ukraine Дмитро Яблоновський. – Проте, дослідивши динаміку останніх років, ми очікуємо, що відмітку у 50% буде пройдено до кінця 2013 року. Отже, ми рекомендуємо банкам досліджувати рівень задоволеності клієнтів цією послугою та їхні вимоги до неї».
Інтернет є не лише каналом здійснення транзакцій, а й перспективним засобом інформаційної взаємодії між клієнтом та банком. У 2010-му році за допомогою інтернету про нові послуги банків дізнавались 5,9% респондентів, а через рік – 7,1%. Зокрема інтернет випередив такий канал отримання інформації, як безкоштовні газети з рекламою та оголошеннями. Телебачення (41,4%) та радіо (10,9%) все ще популярніші за інтернет, проте 2011 року рівень їх використання як інформаційних каналів знизилося на 8 та 3,9 п.п. відповідно.
«Однією з головних переваг інтернету як інформаційного каналу є його інтерактивність, що досягається зокрема завдяки соціальним медіа, – коментує Дмитро Яблоновський. – Значна частина банків вже створила власні сторінки у соціальних мережах і тепер, за умов їх вдалого використання, зможе не лише в односторонньому порядку надавати клієнтам інформацію, а й оперативно отримувати відгуки».
Загальна вибірка опитувань, що проходили протягом кожного року складає 12 тис. респондентів. Вибірка є репрезентативною для населення України, старшого 16 років, за статтю, віком, регіоном проживання та розміром населеного пункту. Опитування проводилось методом особистого інтерв’ю. !zn
Читайте также:
Итальянские банки объявили войну наличным деньгам
Янукович поручил Азарову обеспечить украинцев интернетом