UA / RU
Підтримати ZN.ua

Перших осіб Росії хочуть пересадити на ЗІЛи

У Росії готуються запустити виробництво автомобілів VIP-класу. Як основний виробничий майданчик для проекту "Кортеж" розглядається московський ЗІЛ.

Віце-прем'єр 3 Аркадій Дворкович провів у Центральному науково-дослідному автомобільному і автомоторном інституті (НАМІ) нараду щодо проекту "Кортеж". Він передбачає розробку автомобіля для перших осіб, а також машин супроводу - мінівена, седана і позашляховика. Ідея виробництва подібних автомобілів обговорюється в Росії вже більше року, а 13 вересня НАМІ став єдиним виконавцем держзамовлення щодо "Кортежу".

Як повідомляє "Коммерсант-Україна", за словами співрозмовників у галузі, загальний обсяг державного фінансування НДДКР "Кортежу" визначено на рівні 12 млрд рублів (374 млн доларів). НАМІ буде розробляти автомобілі разом із виробником спорткарів Marussia Motors Миколою Фоменком. Перші прототипи повинні з'явитися вже в 2014-2015 роках. На перший етап розробки держава виділила близько 700 млн рублів (21,8 млн доларів). "Виробництво машин має початися у 2017 році", - запевняє одне з джерел.

"У бюджеті проекту закладено близько 6 млрд.руб.(6,9 млн.) державних грошей на постановку машин на виробництво, обсяг позабюджетного фінансування не визначено", - зазначає один зі співрозмовників видання. За його словами, як основний виробничий майданчик для проекту "Кортеж" розглядається московський ЗІЛ. На проект претендує і група ГАЗ Олега Дерипаски, але "уряд Москви активно лобіює розміщення виробництва у столиці", зазначає джерело.

Навесні 2012 року влада Москви домовилася зі Сбербанком про створення спільного підприємства МосавтоЗІЛ, яке має реанімувати завод. На його потужностях буде запущено складання легких комерційних автомобілів, зокрема Fiat і Renault. "Але можливо, що додаткові площі буде відведено під "Кортеж", рішення потрібно приймати швидко, інакше площі буде віддано під девелоперські проекти", - каже один зі співрозмовників, додаючи, що "сумніви викликає невеликий обсяг фінансування для запуску повністю нової лінійки".

За словами джерел видання, російський Мінфін та інші відомства вимагають від розробників проекту "його окупності, яка буде основною умовою виділення грошей". Тому планується, що седан і позашляховик, які у "Кортежі" є машинами супроводу, буде запущено в серійне виробництво. "Обсяг виробництва на першому етапі планується на рівні 5 тис. автомобілів на рік, потім його може бути збільшено до 15-20 тис. машин", - каже один зі співрозмовників. За його словами, попередня ціна автомобілів в повній комплектації "виходила досить високою": для седана - приблизно 2 млн рублів (61,9 тис. доларів), для позашляховика - близько 3 млн рублів (92,9 тис. доларів). "Над зниженням цін ще треба працювати", - додає він.

Джерела додають, що лімузин для перших осіб, швидше за все, буде під брендом ЗІЛ. Визначеності з брендом для масових машин менше: обговорюється відродження марки Руссо-Балт (випускалася у Ризі на початку XX століття), але зараз вона належить бізнесменові Віктору Такнову, а Marussia пропонує випускати машини під власним брендом. !zn

Читайте також:

Кабмін збирається доплачувати українцям за покупку вітчизняних авто

Opel і Chevrolet домовляються про складання автомобілів в Україні