UA / RU
Підтримати ZN.ua

Пенсіонерам доведеться відстояти чергу навіть для онлайн-реєстрації в ПФУ

"Для авторизації за КЕП з флешки або з токена вам потрібно виконати такі кроки", - такою мовою Пенсійний фонд спілкується з пенсіонерами.

ПФУ хоче розвивати безпаперові технології, але, очевидно, що ці бажання поки що розходяться з практикою. Навіть щоб одержати доступ до своєї пенсійної справи на порталі електронних послуг ПФУ, пенсіонерам все одно доведеться відвідати особисто сервісний центр ПФУ, пише Віктор Конєв у своїй статті на ZN.UA - "Пенсії діджиталізуються. Але від пенсіонерів, як і раніше, вимагають пред'являти папери та писати заяви від руки".

Журналіст вирішив на власні очі подивитися, як працює " діджиталізація" ПФУ на практиці.

На головній сторінці порталу ПФУ чорним по білому прописано умову реєстрації: "Необхідно особисте відвідування органу ПФУ". Пропонується й інший варіант — онлайн-реєстрація з допомогою електронного цифрового підпису (ключа КЕП).

"Вирішив піти першим шляхом, оскільки, як здається, багатьох літніх людей просто злякають незрозумілі абревіатури й слова: АЦСК, КЕП, ЕПП, токен — ними рясніє інструкція для онлайн-реєстрації", - зазначив він.

У результаті особистого відвідування сервісного центру ПФУ журналіст ZN.UA залишив там написану не на планшеті співробітниці, як у банках, а на аркуші паперу заяву. І одержав натомість клаптик паперу, на якому кульковою ручкою було написано код заяви й логін. Ось така цифровізація послуг.

"Цікаво, де складають тонни цих заяв і що з ними роблять потім?", - написав журналіст.

Але навіть цьому радіти було рано. Очевидно, коли співробітниця виписувала на клаптик паперу код і логін, укралася помилка — чи то код, чи то логін були недійсними.

Журналіст також звернув увагу, якою мовою сайт ПФУ поясює пенсіонерам порядок  вирішення проблем посередництвом інтернету. Занадто важкі для сприйняття інструкції, особливо для тих, хто далекий від КЕП, флешок і токенів. Але ж саме таких серед клієнтів ПФУ більшість.

"Гадаю, не кожен зможе розібратися в інструкціях на головній сторінці веб-порталу ПФУ. Прочитавши фразу: "Для авторизації за КЕП з флешки або з токена вам потрібно виконати такі кроки…", багато хто зітхне й піде займати чергу в сервісний центр і писати паперові заяви. Можливо, згодом інструкції для користувачів на веб-порталі ПФУ стануть доступнішими для сприйняття цільовою аудиторією", - йдеться в статті. 

У будь-якому разі, подальша цифровізація діяльності ПФУ триватиме. Це завдання визначено як ключове.

"Так чому б не розпочати її з того, щоб зробити інформацію, викладену на порталі, легшою для сприйняття? Портал же зі звичайними людьми спілкується, а не з колегами його творців", - риторчно запитує автор матеріалу.