Львівська, Одеська, Придніпровська і Південна залізниці акцептували пропозиції ТОВ "СК "Домінанта" на тендерах з відбору страховика для обов'язкового особистого страхування пасажирів від нещасних випадків на залізничному транспорті.
Про це свідчить інформація у "Віснику державних закупівель", пишуть "Наші гроші".
Південно-Західна залізниця обрала страховиком ПАТ "СК Раритет".
Окрім того ПАТ "СК Брокбізнес" страхуватиме пасажирів приміських поїздів Південної та Львівської залізниць. Приміських пасажирів Придніпровської і Одеської залізниць страхуватиме "Домінанта".
Страховиків обрано до кінця 2015 року.
Разом з тим, у оприлюднених документах не вказано жодних параметрів тендерних пропозицій – який процент від вартості проїзду становитиме страховий платіж, розмір комісійної (агентської) винагороди залізниці від страхових платежів, премія "за високий стан безпеки перевезень", розмір суми, яка буде виділена на фінансування запобіжних заходів, спрямованих на зменшення травматизму на транспорті (% суми перевищення обсягів страхових платежів над виплатами страхових відшкодувань).
Також у опублікованих документах немає даних про конкуренцію на торгах. Хоча агентство "УНІАН" з посиланням на прес-службу "Укрзалізниці" повідомило, що у торгах брали участь страхові компанії "Дністер", "Нафтогазстрах", "Інтер-Поліс", "Брокбізнес", "Українська Пожежно-Страхова Компанія" (УПСК), "Домінанта", "Злагода", "Альфа Страхування", "АХА Страхування", "Перша","Раритет", "Універсальна".
На сайті "Домінанти" повідомляється, що фірма виграла тендери зі страховим платіжом 0,21% для міжміських рейсів та 0,25% по приміським. Процент "Брокбізнесу" становить 0,2%, "Раритету" – 0,15%.
Цього літа "Укрзалізниця" на чолі з новим гендиректором Борисом Остапюком розірвала контракт із шістьома страховиками часів Януковича, найбільшими з яких були "Домінанта", "Злагода" і "Український страховий дім". Після цього без конкурсу страховиком було обрану одну фірму – "Інтер-Поліс".
Такий крок у керівництві "Укрзалізниці" пояснили тим, що сукупна частка держави в цій страховій компанії перевищує 50%. Крім того, одним з основних аргументів було зниження для пасажирів страхового платежу з 1,5% до 0,4%. При цьому пообіцяли, що сума страхових виплат не зміниться.
Однак "Інтер-поліс" так і не знизив страхові платежі до анонсованого рівня. Ця фірма раніше належала компанії "Інтер-Контакт", кінцевим бенефіціаром якої через компанію "Гонконг Істерн Девелопмент Лімітед" (Гонконг) є народний депутат Олександр Єдін. Напередодні отримання залізничної монополії на страхування, фірма на невідомих умовах передала 42% своїх акцій державному "Укрзалізничпостачу".
Основний пакет акцій страхової фірми "Домінанта" належить ТОВ "Актуарний Інформаційно-Дослідницький Центр", ( власник – офшор Investment House Holding Ltd через британську Castlerock Finance Limited), директором якого є колишній голова запорізької філії "Українського страхового дому" Андрій Тарасов. Директором "Домінанти" є Олексій Румянцев, який раніше теж працював в УСД.
"Український страховий дім" був акціонером "Укрбізнесбанку" з групи Віктора Януковича-молодшого, коли його очолював Сергій Арбузов. У свою чергу "Домінанта" останніми роками страхувала автопарк Нацбанку, який очолював Арбузов.
Страхова компанія "Брокбізнес" минулого року не ввійшла в угоду по продажу братами Буряками "Брокбізнесбанку" групі Сергія Курченка. Зараз її основним власником залишається ПАТ "ЗНКІФ "Каскад-інвест"голови комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Віталія Хомутинніка.!zn