UA / RU
Підтримати ZN.ua

Пандемія коронавірусу призвела до появи «нового споживача»: хто він

Збільшення використання покупцями інтернет-магазинів і соціальних мереж загострило проблеми електронної торгівлі.

Закриті на карантин магазини та коронавірусні обмеження змусили жителів різних країн світу більше купувати онлайн. При цьому загострилися й проблеми електронної торгівлі, які існували ще до всесвітнього локдауну.

«Якщо ви, читачу, думаєте, що торговці в цивілізованих країнах не хитрують в Інтернеті, то сильно помиляєтеся», - пише для ZN.UA редактор відділу макроекономіки та бізнесу Сергій Следзь.

Уважне вивчення дослідження компанії KPMG «Споживачі і нова реальність», проведеного у травні-червні 2020-го в 12 розвинених країнах серед більш ніж 12000 споживачів, і звіт секретаріату Світової торгової організації (СОТ), дає розуміння не лише загальних тенденцій, але і проблем.

«Примус до соціального дистанціювання, блокування та інших заходів у відповідь на пандемію COVID-19 призвів споживачів до збільшення використання інтернет-магазинів, соціальних мереж... Під час пандемії виникла або ще більше посилилася низка проблем, пов’язаних з електронною торгівлею. До них належать підвищення цін (тобто підвищення цін до невиправдано високого рівня), проблеми безпеки продукції, оманлива практика, проблеми кібербезпеки, необхідність збільшення пропускної здатності та проблеми, пов’язані з розвитком», - йдеться в доповіді секретаріату СОТ.

Загальні тенденції формування нового посткоронавірусного споживача промальовуються в дослідженні KPMG. Як виявилося, «у глобальному масштабі з’явився новий споживач: він зазнає фінансових труднощів, активно використовує цифрові технології та більш вибірковий у прийнятті рішень про покупку».

При цьому близько 40% респондентів, які зазнають фінансових труднощів, скорочують свої витрати, а 13% відкладають великі покупки.

Що особливо цікаво, для нового споживача співвідношення ціна/якість є єдиним найважливішим фактором при прийнятті рішень (62%), зазначає автор. Ціна стає пріоритетним фактором при здійсненні покупки.

На друге місце виходить особиста безпека споживача (40%), а от прямий зв’язок із брендом стає другорядним (19%).

У вимозі споживача до компанії превалюють безпека, збереження і захист його особистих даних.

Читайте також: Експерт називає ризики купівлі товару у неідентифікованих інтернет-продавців

Коронакриза прискорила розвиток інтернет-торгівлі. Сюди потекли гроші, але нікуди не поділися хаос організації і обман споживача. Докладніше про врегулювання перспективної сфери торгівлі читайте в матеріалі Сергія Следзя «Ідентифікація – ліки від обману».