UA / RU
Підтримати ZN.ua

Основні автомагістралі України приведуть до ладу за рахунок західних кредитів

Ремонтні роботи на головних магістралях виконають за рахунок Світового банку, ЄБРР і Європейського інвестбанку під невеликий відсоток - 1,5-3% у валюті. Ремонт інших доріг залежить від ситуації, в якій опинилася країна.

"Укравтодор" у найближчій перспективі має намір привести до ладу основні транспортні артерії, на ремонт яких готові виділити гроші міжнародні кредитори. Про це в інтерв'ю ZN.UA розповів голова "Укравтодору" Олександр Малін.

За словами Маліна, гарантований обсяг запланованих держкомпанією робіт - це той, який проводиться на гроші міжнародних фінансових організацій.

"Є три основних напрямки. Перший - траса Одеса-Київ. Сьогодні її приводять до ладу між Києвом і Жашковом. І ми вже досягли попередніх угод з ЄБРР і Європейським інвестиційним банком (вони фінансують 50 на 50) про збільшення фінансування, що дасть можливість продовжити будівництво до Кривого Озера. Всі вважали, що будівництво траси було закінчено, але звичайний водій, якщо він не фахівець, не міг помітити, що дорогу було побудовано без поверхневого шару. І якщо її не накрити цим шаром, вона буде щорічно мати потребу в ремонті", - зазначив він.

Голова "Укравтодору" пояснив, що навантаження на цю трасу посилиться, адже кримські порти будуть заміщені портами Великої Одеси.

"Другий напрямок - дорога від Борисполя до Полтави з об'їзною дорогою навколо міста Лубни. І наступний етап цього проекту - Лубни-Полтава-Харків. Цей проект фінансує Світовий банк. І є вже домовленість, в якому напрямку ми продовжимо співпрацю з цим банком - це буде ділянка Решетилівка-Дніпропетровськ. Така домовленість не означає, що завтра на дорогу вийдуть катки і грейдери. Це досить тривала процедура проектування, проведення банком тендерної процедури, яка відбувається максимально прозоро", - повідомив він.

За словами Малина, ці дороги будуть будувати як вітчизняні, так і іноземні компанії, наприклад, італійська "Тадіні", турецька "Анур", українська "Альтком". А на субпідрядах працюють місцеві компанії, зокрема, з Полтави.

"Якщо ми зробимо дорогу до Дніпропетровська, то буде логічно побудувати і дорогу Дніпропетровськ-Кривий Ріг-Миколаїв, з'єднавши східну частину України з півднем. Це важливо як для внутрішнього туризму, так і для промислових перевезень. З урахуванням того, що Крим на деякий час опинився поза грою, Херсонська, Миколаївська і Одеська області стали основними курортами. Ми повинні забезпечити потрапляння людей туди. Також будемо пропонувати міжнародним корпораціям інші проекти, наприклад, хотіли б зробити дорогу, яку я умовно називаю "схід-захід" - Харків-Стрий. Вона перетинає трасу Одеса-Київ в Умані і далі йде через Вінницю, Хмельницький, Тернопіль і в Стрию виходить на трасу Київ-Чоп. Ця траса існує, вона в поганому стані, але має попит серед перевізників", - зазначив глава "Укравтодору".

"Я назвав ці напрямки тому, що вони фінансуються міжнародними фінансовими організаціями, і режим фінансування не прив'язаний до економічної ситуації, в якій опинилася наша країна і бюджет", - підкреслив Малін.

"Ці роботи виконуються за рахунок Світового банку, ЄБРР і Європейського інвестбанку під невеликий відсоток... 1,5-3% у валюті. А всі інші дороги, їхній ремонт залежать від ситуації, в якій опинилася країна", - резюмував він.

Подробиці читайте в інтерв'ю Андрія Чернікова з Олександром Маліним. !zn

Читайте також:

Втрати економіки від неякісних доріг зросли до 55 млрд грн на рік

"Укравтодор" заплатить 9 млн грн, щоб зрозуміти, чому в Україні погані дороги