UA / RU
Підтримати ZN.ua

Обсяг імпорту авіапалива з початку 2019 року впав удвічі

Але тіньовий сектор, який розгорнувся на "гасової" темі, без бою не здасться.

Обсяг імпорту авіапалива в перші місяці 2019 р. упав удвічі, але при цьому жоден літак або пасажир не постраждав через його нестачу. Це найкраща ілюстрація результатів посилення контролю над цільовим використанням авіагасу, впровадженого з 1 січня 2019-го. Без проблем не обійшлося, але за підсумками року скарбниця отримає додатково 1,2 млрд грн акцизів і більш конкурентний паливний ринок.

Про це в своїй статті для DT.UA пишуть Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95", та Віталій Крижевський, аналітик нафтогазового порталу enkorr. Правда, на їхню думку, тіньовий сектор, який розгорнувся на "гасової" темі, без бою не здасться.

"Восени 2018 р. учасники ринку переконали уряд і парламент прийняти зміни до Податкового кодексу. Якщо коротко, то тепер, щоб розмитнити авіапаливо за низькою ставкою акцизу, імпортер має довести цільове використання палива - заправка в крило літака. Якщо таких документів немає, акциз буде в десять разів більший - 210 євро/тис. л, - відзначають експерти. - Контролюється це шляхом видачі податкових векселів. Імпортер або виробник має одержати в банку авальований вексель, який гарантує ДФС, що якщо паливо не буде використано за призначенням, банк компенсує бюджету різницю між базовою та підвищеною ставками акцизу, а це 189 євро на кожній тисячі літрів. Наприклад, при імпорті 1 тис. т палива імпортер має надати вексель на 235 тис. євро, або 7,2 млн грн за поточним курсом".

Детальніше про налагодження контролю за поставками дизпалива читайте в статті Сергія Куюна та Віталія Крижевського "Очищення від гасу" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".