UA / RU
Підтримати ZN.ua

Обіцяний Януковичем Керченський міст може бути «спущено на гальмах»

Обіцяний президентом України Віктором Януковичем проект транспортного переходу через Керченську протоку може бути «спущено на гальмах».

Обіцяний президентом України Віктором Януковичем проект транспортного переходу через Керченську протоку може бути «спущено на гальмах».

Російсько-українська робоча група розглянула кілька варіантів проходження транспортного переходу  і найбільш оптимальним серед них визнала так званий Північний (мис Фонар - мис Малий Кут). Довжина мостового переходу за цим проектом становить 10,25 км, довжина автомобільних підходів - 49 км, залізничних - 24 км.

Реальна вартість такого проекту з урахуванням розвитку пропускної спроможності автошляхів і залізниць у сусідніх регіонах, за оцінками експертів, становитиме майже 4 мільярди доларів. (У розрахунках проекту зазначено, що орієнтовна загальна вартість будівництва становитиме 1513600000 доларів).

Тим часом щорічний обсяг перевезень поромних переправ через Керченську протоку становить  близько 0,5 млн. пасажирів і близько 1,5 млн. тонн вантажів (при завантаженні поромів 60%). Для комерційної окупності мосту потрібно, як мінімум, у 20 разів більше.

Джерела в Мінтрансі повідомляють, що проблемні моменти проекту Керченської мостового переходу розуміють і в транспортному відомстві Росії, й, швидше за все, питання буде «спущено на гальмах».

У вересні 2006 року тогочасний прем'єр-міністр Віктор Янукович за підсумками візиту до Брюсселя доручив кільком міністерствам «проаналізувати можливості залучення фінансових ресурсів європейської сторони (зокрема ЄБРР, Європейського інвестиційного банку) на підтримку проекту будівництва мостового переходу через Керченську протоку». Тоді справа не дійшла до розробки ТЕО.

У цьому році Мінтранс направив до Мінфіну запит про можливість передбачити в держбюджеті на 2011 рік 100 мільйонів гривень на розробку ТЕО проекту.

Питання про Керченський транспортний перехід обговорювали на зустрічі президентів України й Росії в Геленджику на початку жовтня 2010-го й на 7-му засіданні Комітету з питань економічнї співпраці українсько-російської міждержавної комісії.

За матеріалами УНИАН