UA / RU
Підтримати ZN.ua

Новий порт на Чорному морі побудують до середини 2016 року

Новий порт дозволить приймати великовантажні судна c вантажопідйомністю до 100 000 тонн.

"Шлях з греків у варяги" і "Великий шовковий шлях" знову набувають актуальності. При цьому Україна намагається витягти максимум вигоди з свого унікального транспортного положення. Міністерство інфраструктури ініціює проект з будівництва нового порту, що спеціалізується на рейдовій перевалці вантажів. Новий порт розташується в районі Дніпро-Бузького лиману, про це в інтерв'ю ЛІГА.net розповів заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер.

За попередніми розрахунками міністерства інфраструктури, інвестиції держави в проект складуть до 33 млн грн. Інвестиції в проект приватних інвесторів оцінюються до 250 млн грн.

Рейдовий порт розташується в районі між Тендрівською і Кінбурнською косою Дніпро-Бузького лиману.

Новий порт дозволить приймати великовантажні судна типу "панамакс", "постпанамакс" і "кепсайз" (до 100 000 тонн).

"Схема роботи така: вантажі малими партіями малотоннажним флотом змішаного плавання спускаються з Дніпра у море, а на рейді нового порту перевалюються на великий морський тоннаж. Важливо, що вантаж, що надходить з річки, взагалі не заходить у звичайний морський порт, а відразу потрапляє на рейдову перевалку. Це дозволяє не платити великі портові збори. А малотоннажними суднами змішаного плавання вгору по річці можна відправляти контейнерні та інші попутні вантажі", - зазначив Шульмейстер.

Порт планується ввести в експлуатацію до середини літа 2016 року.

Після введення в експлуатацію першої черги порт зможе обробляти до 10 млн тонн зернових на рік. По мірі зростання обсягів перевезення будуть запускатися такі рейдові стоянки.

Проект пройшов узгодження в Мінінфраструктури і найближчим часом буде поданий на розгляд Кабміну. "Все, що потрібно зробити, - створити ще один філіал адміністрації морпортів (АМПУ), пройти узгодження в Кабміні і найважче, відвести акваторію", - пояснив Шульмейстер.

За його словами, номенклатура вантажів, що плануються до перевалки, обмежується тільки зерном, металом, контейнерами і тими видами навалювальних вантажів, які не завдадуть шкоди навколишньому середовищу.

Читайте також: На Одеському припортовому заводі проходять обшуки за фактом розкрадань 4 млрд грн - Сакварелідзе

В 2014 році головними морськими "воротами" України стала Одеса.

Раніше президент України Петро Порошенко поставив завдання відновити в Україні річковий флот, а морський флот привести до стандартів НАТО.