UA / RU
Підтримати ZN.ua

Новий директор «Борисполя» обіцяє боротися з корупцією і повертати пасажиропотік - ЗМІ

У Олексія Дубревського більш ніж 15-річний досвід роботи в сфері авіації

Новому генеральному директору міжнародного аеропорту «Бориспіль» Олексію Дубревському доведеться не тільки займатися поверненням докризових обсягів пасажиропотоку і залученням інвестицій в інфраструктуру аеропорту, але і боротися з корупційними схемами, які дісталися йому «у спадок» від попередника Павла Рябікіна. Про це пише видання Фокус.

За даними Мінінфраструктури, у Дубревського більш ніж 15-річний досвід роботи в сфері авіації. Зокрема, він працював у німецькій компанії Lufthansa, керував комерційним напрямком аеропорту «Донецьк» ім. С. Прокоф'єва, був директором з розвитку бізнесу аеропорту Рас-ель-Хайма (ОАЕ). Протягом останніх двох років Дубревський очолював КП Міжнародний аеропорт Запоріжжя (в статусі в.о.).

За словами журналістів, основним завданням підприємства має стати повернення пасажиропотоку на допандеміческій рівень і боротьба з корупційними схемами. Наприклад, на будівельних роботах (термінали, розширення інфраструктури, будівництво паркінгу). У жовтні 2020 року Служба безпеки України розкрила змову колишнього керівництва «Борисполя» з підрядниками будівництва паркінгу, в рамках якого зловмисники завищували обсяги виконаних робіт і переводили в готівку бюджетні гроші через фірми-прокладки. За даними СБУ, схема, яка процвітала в 2017-2018 році, коли аеропорт очолював Павло Рябікін, дозволила перевести в готівку 37 млн грн. і сформувати близько 6 млн грн. необґрунтованого податкового кредиту.

Друга відома схема - це здача в оренду комерційних площ «потрібним» компаніям за заниженими цінами. За даними НАБУ і САП, які припинили діяльність махінаторів у вересні 2020 року, схема діяла мінімум 5 років. Посадовці аеропорту з 2014 по 2019 рік, змовившись з «правильними» орендарями, завдали збитки «Борисполю» на більш ніж 16,5 млн грн.

Третя група схем - це особливе ставлення до деяких авіакомпаній, що роками вибудовувалося в «Борисполі», наприклад, по відношенню до МАУ або російської Интеравиа. Серед іншого, експерти називають «пільгові» умови оренди місць для авіапарків перевізників, коли останні платять не за весь майданчик, а тільки за його частину. Також сюди можна віднести схему з вексельними розрахунками, борги по якій до осені 2020 року досягли 500 млн грн., Після чого авіакомпанія Коломойського просто пішла в суд, щоб визнати свої зобов'язання недійсними.

Четвертий тип зловживань - це «робота» з вантажними перевезеннями. Тут схеми можуть процвітати на самих різних рівнях - від індивідуального штучного створення проблем на митному або прикордонному контролі окремим пасажирам - до «втрачених», «тіньових» вантажів на мільярди гривень, які надходять в аеропорт без належного митного оформлення з відповідними «відкатами» керівництву за сприяння цим процесам.