Міненерго запропонувало знову відкласти підвищення стандартів якості бензину і продовжити дію у країні марки "Євро-3" до кінця 2015 року, а "Євро-4" - до кінця 2017 року. У країнах Євросоюзу таке низькоякісне паливо вже заборонено.
Відповідні положення містяться у технічному регламенті "Про вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива", який Міненерго запропонувало затвердити уряду, пише 11 червня "КоммерсантЪ-Україна".
За даними видання, документ не регламентує термін введення в Україні стандарту "Євро-5". А для держрезерву можна буде закуповувати паливо гірше "Євро-3".
Нагадаємо, що стандарти "Євро-4" і "Євро-5" повинні почати діяти ще в липні минулого року.
Три з шести українських НПЗ - Кременчуцький, Лисичанський і Одеський - вже провели необхідну модернізацію, щоб відповідати цим вимогам. Бензин такої якості імпортується з Литви, Болгарії, Румунії та Білорусі (продається в мережах "Окко", WOG, ТНК-ВР, "Лукойл" та інших).
Раніше Кабмін за ініціативою Міненерго вже продовжував використання старих стандартів до 1 липня 2013 року.
На думку експертів, чергове перенесення вступу в дію більш високих стандартів необхідний для того, щоб не закривати державний Шебелинський газопереробний завод, на модернізацію якого у "Нафтогазу" немає коштів. Зокрема, таку думку висловив член наглядової ради НАК "Нафтогаз України" Костянтин Бородін.
"Зупинка цього підприємства вкрай небажана з урахуванням того, що прибуток, який ним отримується, використовується для субсидування населення, яке споживає газ за ціною, що не покриває собівартість його видобутку", - пояснив Бородін.
Окрім цього, паливо стандарту "Євро-3", пише "КоммерсантЪ", виробляється також на Дрогобицькому і Надвірнянському НПЗ, що належать групі "Приват", оскільки власники так і не змогли їх модернізувати, а також імпортується з Росії.
Чергова ініціатива Міненерго суперечить оголошеному урядом курсу на поліпшення якості нафтопродуктів на ринку. Раніше прем'єр-міністр Микола Азаров доручив першому віце-прем'єру Сергію Арбузову та міністру доходів і зборів Олександру Клименку забезпечити належний контроль якості імпортних нафтопродуктів. !zn
Читайте також:
Контрабанда нафтопродуктів забрала з бюджету понад 1 млрд грн акцизів
Азаров незадоволений якістю бензину
Українські водії все більше відмовляються від бензину і переходять на дизель