Попри війну, українці продовжують отримувати пільги та соціальні виплати. Особи, які мають право на пільги, можуть отримати невиплачені суми коштів допомоги на оплату житлово-комунальних послуг. У Пенсійному фонді України (ПФУ) розповіли, куди необхідно звертатися пільговикам та які документи для цього потрібні.
Як можна отримати невиплачені пільги
У ПФУ зазначили, що отримання невиплачених пільг стало можливим завдяки постанові від 18 квітня 2023 № 340 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо надання окремих видів грошової допомоги, пільг і житлових субсидій».
Йдеться про гроші, що обліковувалися на рахунку для виплати пільг за обліковими записами пільговиків станом на 1 червня 2022 року, за якими не було звернень пільговиків щодо їх виплати, облік яких припинено 20 грудня 2022 року і які було повернуто АТ «Ощадбанк» на рахунок Мінсоцполітики.
У ПФУ підкреслили, що ці кошти виплачуватимуть до вересня 2023 року за зверненнями пільговиків.
Для отримання виплат потрібно подати до сервісного центру Пенсійного фонду заяву в довільній формі, зазначивши:
- назву документа, що дає право на пільги, його серію та номер (за наявності), ким видано документ і дату його видачі (з пред’явленням оригіналу зазначеного документа або електронного посвідчення ветерана);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які мають відмітку в паспорті громадянина України про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
- серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України або свідоцтва про народження, або тимчасового посвідчення громадянина України, ким видано документ і дату його видачі;
- номер рахунка (за стандартом IBAN) та найменування банку, в якому відкрито рахунок для зарахування суми невиплаченої пільги.
У разі смерті пільговика кошти може отримати член його сім’ї, якщо на нього поширювалися пільги — для цього теж потрібно звернутися до сервісного центру ПФУ із заявою в довільній формі. У заяві необхідно вказати: власне ім'я та прізвище, реєстраційний номер облікової картки платника податків, паспортні дані, номер рахунка (за стандартом IBAN) та найменуванням банку, в якому відкрито рахунок.
«До заяви потрібно додати копії необхідних документів (свідоцтво про смерть пільговика, його паспорт та номер платника податків)», – резюмували у ПФУ.
Раніше ми писали, що в Україні планують спростити процедуру оформлення субсидій.