Низька фінансова грамотність клієнтів, нехтування елементарними правила безпеки та використання неліцензійного програмного забезпечення є основними причинами крадіжок коштів з рахунків юросіб через системи дистанційного банківського обслуговування. Таку думку висловили експерти в ході круглого столу, присвяченого проблемі кіберзлочинності в банківській системі України.
"Клієнти не зовсім розуміють ті ризики, які вони можуть понести і тому не приділяють достатньо уваги захист своїх персональних даних", - констатував начальник відділу департаменту платіжних систем НБУ Дмитро Макаренко.
"Клієнт часто недооцінює, наскільки важливо дотримуватися правил безпеки. Абсолютна більшість зломів - там, де немає цього захисту взагалі, де нехтують умовами безпеки", - додала експерт проекту НАБУ "Протидія кіберзлочинності" Олена Кузьміна.
За словами ж першого заступника керівника служби безпеки "Приватбанку" Михайла Фролова, фінустановам не зовсім коректно питати у клієнта, у якого вкрали гроші, ліцензійне програмне забезпечення він застосовував. "Це буде проявом упередженого ставлення банку до клієнта. Але банк повинен навчити клієнта, як правильно діяти" , - зазначає Фролов.
Як розповів начальник управління по боротьбі з кіберзлочинністю МВС України Максим Литвинов, в 2013 році вже зафіксовано понад 270 спроб несанкціонованого списання коштів з рахунків клієнтів банків на загальну суму понад 108 млн грн. Статистика приблизно така ж, як і в минулому році. "Наші механізми, які ми напрацювали разом з банками Фінмоніторингу, дозволяють запобігти заволодінню коштів злочинцями в 70% випадків", - зазначив правоохоронець. !zn
Читайте також:
МВС зафіксувало двократне зростання шахрайств в інтернеті
Кіберзлочинність обійшла за своїм розмахом світової наркоринок
США передали Україні обладнання для боротьби з кіберзлочинцями
Українських хакерів звинувачують у США в спробі вкрасти 15 мільйонів доларів