UA / RU
Підтримати ZN.ua

Націнка при продажу автопального «б’є» рекорди», на відміну від сплати податків – експерт

Оператори не можуть похвалитися прибутками.

Розрахункова середньозважена націнка (різниця між оптовою та роздрібною ціною) у 2022—2023 роках б’є рекорди, а у другому кварталі 2023 року майже вдвічі перевищувала показник 2021 року — 8,44 грн/л проти 3,45 грн/л. Отже, податкове навантаження мало зрости. Але так сталося лише у нечисленних випадках. Про це пише Сергій Куюн, директор ВАТ «Консалтингова група А-95», - «Знов голі: як сплачують податки «королі бензоколонок».

Головний індикатор — податкове навантаження на літр — розраховується як сума надходжень поділена на кількість проданих літрів за даними розрахунково-касових апаратів.

«Отже, за результатами 2 кварталу найкращі результати продемонструвала мережа ОККО — 2,39 грн/л. Взагалі можна сказати, що саме мережа Віталія Антонова «псує» загальну картину по ринку, абсолютно неспівставними у більшості випадків показниками. Маючи 22% продажів, вона сплатила більше 50% всіх податків (за даними компанії, понад 908 млн грн). В цілому за мережею кращій результат за всіма видами податків. Разом з тим звертає на себе увагу різке зростання «зарплатних» податків у 2 кварталі, що, як повідомило джерело в компанії, викликано виплатами річних бонусів персоналу», - пише експерт.

Другу місце посідає Socar (2,21 грн/л), який сформував такий результат переважно за рахунок «зарплатних» податків та ПДВ. Мінімальний податок на прибуток ілюструє зниження продажів мережі на фоні збереження витрат.

Третю сходинку ділять одразу три бренди за показником 1,64 грн/л — AMIC, Shell та U.GO, що знаходиться в управлінні «Нафтогазу України». Схоже в трьох операторів одне — немає податку на прибуток.

В U.GO кажуть, що у 2 кварталі ще не вийшли на прибуток через важкий рестарт конфіскованої мережі Glusco, яку держкомпанії передали в управління влітку 2022 року. Перший прибуток тут очікують у поточному кварталі. Також нульові виплати в мережі з ПДВ, тому непоганий загальний результат виник через «зарплатні» податки.

«Чому безприбутковий міжнародний Shell? Точної відповіді немає, компанія комерційні питання зазвичай не коментує. Одна з видимих причин — неефективна закупівля пального, яке вона придбає на внутрішньому ринку (більшість конкурентів мають власний імпорт) та невеликі обсяги продажів», - додав Куюн.

З іншими матеріалами автора можна ознайомитися за посиланням.