UA / RU
Підтримати ZN.ua

Наприкінці зими Україна знайшла чим замістити технічну сіль "Артемсолі" для посипання доріг

Першу баржу прийняв порт Ізмаїл.

У морський порт Ізмаїл прибуло судно з Єгипту, яке доставило технічну сіль для потреб української дорожньої галузі. Про це повідомляє пресслужба ДП "Адміністрація морських портів України".

"Спільними зусиллями разом з Міністерством інфраструктури і підпорядкованими йому відомствами – АМПУ і Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України, вдалося організувати постачання технічної солі з Арабської Республіки Єгипет", - розповів керівник ДП "АМПУ" Олексій Востріков.

Він зазначив, що перші судна та баржі з технічною сіллю прийняв порт Ізмаїл. Ця сіль украй необхідна для забезпечення постійного проїзду дорогами загального користування при настанні зимової негоди та ожеледиці.

Нагадаємо, в Україні відповідальність за дороги лежить на "Укравтодорі", обласних державних адміністраціях (ОДА) і місцевих органах влади. З 2018 р. у рамках процесу децентралізації на балансі в "Укравтодору" залишилося 47 тис. км доріг міжнародного та національного значення. Натомість у сферу відповідальності ОДА було віддано 123,1 тис. км автомобільних шляхів місцевого значення. Нарешті, за 250 тис. км вулиць у містах та інших населених пунктах відповідає місцева влада, тобто різноманітні комунальні структури.

У середньому за холодний сезон в Україні фіксується близько 50 переходів через нуль градусів, а це один із вагомих факторів для належного утримання доріг у зимовий період.

З практичної точки зору, перехід через нуль означає, що сніг чи лід тануть, а потім знову намерзають чи випадають. Перехід через нуль є однією з важливих причин руйнування дорожнього покриття. Спочатку тала вода потрапляє у пори асфальту. А потім, коли вона знову перетворюється на лід, то розширюється, руйнуючи його структуру та ще сильніше збільшуючи пори.

Зазвичай у розпорядженні дорожників є піскорозкидачі, навантажувальна техніка, трактори, автогрейдери, роторні снігоочищувачі, солерозподілювачі, бульдозери, а також навісне обладнання.

Другим ключовим компонентом є заготівля реагентів. Зокрема це технічна сіль і пісок.

Потреби у солі значні - на тисячу кілометрів доріг вони становлять близько 6 тис. тонн. Тобто, на утримання тисячі кілометрів дорожники до війни витрачали близько 15 млн грн.

А загалом у зимовий сезон на утримання доріг витрачалося близько 1,5 млрд грн.

Читайте про це в матеріалі ексдиректора ДП "Укрдорінвест" Олени Криворучко - "Зимове утримання доріг: як готуються до холодів в Україні та світі".