Зокрема, на думку нафтотрейдерів, для виконання меморандуму необхідно або ввести мито на імпорт нафтопродуктів, або скасувати ПДВ на імпорт нафти. У той же час, за словами голови асоціації Леоніда Косянчука, введення мит призведе до зростання цін на паливо у розмірі близько 1,3 грн на літрі бензину і 0,8 грн на літрі дизельного палива. Окрім того, ринок відчує дефіцит високоякісного палива.
Що ж стосується ідеї Міненерговугілля щодо скасування ПДВ на імпорт нафти, то в даному випадку втрати держбюджету з урахуванням задекларованого в меморандумі обсягу постачань імпортної нафти і розрахункової вартості 100 дол/бар. тільки у 2011 році можуть скласти більше 15 млрд грн, підрахували учасники асоціації.
Директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн вважає, що підписання меморандуму між Кабінетом міністрів і власниками українських НПЗ є формальністю, і тому не принесе відчутних результатів ані для нафтопереробної галузі, ані для споживачів нафтопродуктів.
«За останні 10 років було підписано кілька подібних меморандумів, і чергове підписання є кращою ілюстрацією їхньої неефективності, адже ситуація у нафтопереробці дійсно важка», - говорить експерт.
На його думку, свідомо нездійсненними є зобов'язання Дрогобицького, Надвірнянського та Шебелинського заводів забезпечити якість випущених палив до сучасних стандартів до кінця 2012 року; рентабельна робота Одеського НПЗ нереальна без відновлення трубопровідних маршрутів постачань нафти, а модернізація Кременчуцького НПЗ «Укртатнафта» неможлива без зміни власника приватного пакета акцій.
Вкрай малоймовірним, за словами С.Куюна, буде і підвищення до заявлених у меморандумі обсягів Лисичанським НПЗ - для цього підприємству необхідно здійснити комплекс заходів із збільшення глибини переробки, що може тривати до 5 років.
Як повідомлялося, Кабінет міністрів і українські нафтопереробні заводи у середу, 30 березня, підписали меморандум з метою стабілізації ситуації на ринку нафтопродуктів.