UA / RU
Підтримати ZN.ua

«Нафтогаз» не впорався з націоналізованою мережею Glusco – експерт

Компанія не показала прибутку у третьому кварталі минулого року. 

Гравці ринку автопального продовжують приховувати прибутки та відмовляються платити податки. Серед компаній, які по документах майже банкрути і націоналізована мережа Glusco, що наразі перебуває в управлінні НАК «Нафтогаз України». Про це пише Сергій Куюн, директор ВАТ «Консалтингова група А-95», у матеріалі для ZN.UA - «Паливні» податки: компанії повідомляють про масштабні перевірки, які охоплюють останні сім років».

«Вона так і не показала прибутку у третьому кварталі. Залишається очікувати анонсованого переходу Glusco під дах «Укрнафти», наразі слово за Антимонопольним комітетом», - пише автор.

«Маржа шикарна», — так характеризує поточну рентабельність роздрібної торгівлі пальним очільник «Укрнафти» Сергій Корецький. При цьому державна мережа торгує майже за мінімальними цінами на ринку.

Відносно лідерів зі сплати податків, то тут намітились зміни. Якщо лідируючі позиції ОККО та Socar уже не новина, то злет БРСМ у третьому кварталі можна вважати сенсацією.

«Отже, якщо у першому півріччі 2023-го мережа платила в середньому 7 млн грн ПДВ, то у третьому кварталі — аж 298 млн грн! Як? Ще у серпні стало відомо, що податкова «переконала» БРСМ сплатити 200 млн грн ПДВ у рахунок «старих подвигів». Водночас утричі зріс квартальний показник з ПнП і більш як утричі — сплата акцизу із сумішевих спиртовмісних бензинів, які БРСМ виробляє на своїх міні-НПЗ (поки не зрозуміло, чи їхній випуск збільшився, чи податкове навантаження зросло до адекватних рівнів). У результаті мережа Андрія Біби за квартал перетворилася з аутсайдера податкового рейтингу на лідера: податкове навантаження зросло з 0,46 грн/л у другому кварталі до 2,39 грн. «Залік» за дев’ять місяців — 1,21 грн/л», - зазначив автор.

З іншими матеріалами Сергія Куюна можна ознайомитися за посиланням.