UA / RU
Підтримати ZN.ua

НАБУ завершило справу про коштовні закупівлі дизеля для "Укрзалізниці"

П'ятеро її фігурантів і їх захисники зможуть ознайомитись з матеріалами справи.

УЗ значно переплатила за паливо, придбане за економічно привабливою ціною

УЗ значно переплатила за паливо, придбане за економічно привабливою ціною

Детективи Національного антикорупційного бюро (НАБУ) під процесуальним керівництвом Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП) завершили досудове розслідування справи про завдання ПАТ "Укрзалізниця" збитків в особливо великих розмірах при закупівлі дизпалива. Матеріали справи відкрито для ознайомлення, повідомляє прес-служба НАБУ.

З ними зможуть ознайомитися посадовці "Укрзалізниці", представники ТОВ "Вог Аеро Джет", яке навесні змінило назву на "Воленс Трейд", і їх захисники. Зокрема:

- колишній начальник філії "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Укрзалізниця", йому інкримінована ч.2 статті 364 Кримінального кодексу України – зловживання владою або службовим становищем, що спричинило тяжкі наслідки;

- колишній заступник начальника філії "Центр забезпечення виробництва" (ЦЗВ) УЗ, ч.2 статті 364 КК України;

- начальник відділу нафтопродуктів управління обліку нафтопродуктів та складського господарства філії "ЦЗВ" УЗ, ч.2 статті 364 КК України;

- двоє представників ТОВ "Вог Аеро Джет", яким інкриміновані ч. 3,5 статті 27 (організатор и пособник злочину), ч. 2 статті 364 КК України.

За даними слідства, у березні 2016 року ТОВ "Вог Аеро Джет" виграло тендер та уклало договір із філією "Укрзалізниці" на поставки дизпалива за економічно вигідною ціною, нижчою за ринкову. Проте 23, 25 і 29 березня того ж року були підписані додаткові угоди, унаслідок яких поставки дизпалива для залізниці значно здорожчали.

При підписанні додаткових договорів службовці держперевізника скористались нормою закону про можливість підвищення ціни до 10% у випадку її коливання на ринку. Але, за даними слідства, законних підстав для укладання третьої додаткової угоди не було - впродовж 25-29 березня 2016 року ринкові ціни на пальне не зростали.

На думку слідчих, підвищення закупівельної ціни дизпалива до рівня, який перевищував ринковий, призвело до спотворення результатів тендеру. Таким чином "Укрзалізниця" закупила у переможця тендеру три чверті від запланованого обсягу палива і переплатила за нього 92 млн грн.

Детальніше про тендер "Укрзалізниці" та проблеми існуючої в компанії системи закупівель читайте у статті Сергія Куюна "Дизель під напругою" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".