Про це у своїй статті для ZN.UA пише директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.
За його словами, «Нафтогаз» передбачав закупити російську нафту і, переробивши її на Лисичанському НПЗ, збити ціни на ринку. Однак ціна бензину виявилася на 6-18% вищою за середньоринкові і на 30-55 коп. більшою за ціновий коридор, в якому повинні знаходитися продавці згідно з вказівками уряду. У результаті «Нафтогаз» не зміг продати паливо на двох аукціонах.
Така ціна склалась через те, що у схемі купівлі нафти з'явилося надто багато посередників.
«У нехитрій операції з постачання і переробки нафти, в якій мають брати участь максимум троє - годувальник нафти, її переробник і власне замовник цих послуг, чомусь виявилося п'ятеро...Для закупівлі сировини держкомпанія звернулася до послуг ТОВ «Фірма «Інтергал», а та, у свою чергу, - до панамської Solid Corporation SA, яка і придбала у «ТНК-ВР Холдинг» зазначений обсяг нафти», - пише автор статті.
У результаті ціна нафти зросла на 50 дол за тонну, що зробило проект «Нафтогазу» збитковим. Автор нагадав, що компанія «Інтергал» відома як близький родич «власника сім'ї пільгових імпортерів, у числі яких і легендарна «Лівела».
«Схоже, на першому постачанні заробили всі, окрім «Нафтогазу». Провал проекту цілком пояснюється високою вартістю нафти, купленої на ціновому піку, яка додатково розбухла від «премії» чиновників, менеджерів і посередників (потрібне підкреслити). У нашому випадку вона склала 55 дол/т, або 7,5% від ціни нафти, що переробляється власником заводу на цьому ж підприємстві», - підсумовує автор.
Детальніше читайте у свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» у статті Сергія Куюна «Бензин пішов шляхом гречки».