UA / RU
Підтримати ZN.ua

На мільярдному ринку військового взуття України панує лише один гравець. Що забезпечує монополію?

Монополію виробнику забезпечують технічні специфікації.

Аналітичний центр StateWatch проаналізував, чому Міністерство оборони України для проведення тендерів на закупівлю черевиків постійно вибирає одного виробника - компанію «Талан». Виявилось, що технічні специфікації, можна сказати, написані під названу компанію. Хоча вони (специфікації) мали б стати запорукою надійних постачань. Про це пише Дарʼя Кузьміна, аналітикиня StateWatch, у статті «Справжній ТАЛАНт: як виробник берців із Сумщини роками домінує на закупівлях МОУ».

Зазначається, що технічні вимоги блокують участь інших виробників взуття у закупівлях МОУ.

«Технічні специфікації для цього взуття розробляє Центральне управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення ЗСУ (ЦУР СМЗ ЗСУ) і чомусь додає рисунки черевиків із логотипом компанії «Талан». Технічні специфікації важливі у тендерному процесі, адже вони визначають критерії, за якими замовник оцінює, чи задовольняє продукція потенційного постачальника його потреби», - пише автор.

Іншими словами, логотип може зупиняти інших виробників від участі в державних закупівлях армійського взуття.

Так, відсутність конкуренції «Талану» забезпечила технічна специфікація 2015 року на закупівлю черевиків. Згідно з нею лиття підошви берців ідентичне до малюнка на підошвах «таланів».

Не можна сказати, що бізнес мовчить і не помічає свавілля. 2016 року львівський підприємець Олександр Божагора подав в АМКУ скаргу на дискримінаційні вимоги Міноборони.

«Вочевидь, чиновники це звернення проігнорували, бо станом на сьогодні специфікації МОУ досі містять рисунки, на яких зображені черевики з логотипом компанії «Талан», - йдеться у матеріалі.

З іншими статтями автора можна ознайомитися за посиланням.