Додавання в товарну продукцію - автомобільні бензини - компонентів етилового спирту без контролю якості неприпустимо, оскільки веде до втрати оригінальних експлуатаційних характеристик нафтопродуктів. Про це enkorr повідомили на Мозирському НПЗ у відповідь на запит щодо програми мережі АЗС «БРСМ-Нафта» з поліпшення якості шляхом додавання в білоруські бензини паливного етанолу.
«При додаванні етилового спирту відбуватиметься підвищена корозія технологічного обладнання через здатність спирту поглинати вологу з атмосферного повітря. Також при транспортуванні автомобільних бензинів, приготованих з етиловим спиртом на великі відстані відбувається розшарування продукту на компоненти - бензин і спирт», - повідомили на білоруському заводі з посиланням на виконуючого обов'язки першого заступника генерального директора, головного інженера ВАТ «Мозирський НПЗ» Євгена Григоровича.
Там відзначили, що ВАТ «Мозирський НПЗ» виробляє автомобільні бензини різних марок: бензини неетильовані АІ-92-К5-Євро, АІ-95-К5-Євро, АІ-98-К5-Євро, АІ-100-К5-Євро відповідно з вимогами європейського стандарту EN 228 «Палива для двигунів внутрішнього згоряння. Неетильований бензин. Технічні вимоги і методи випробувань».
«На кожній стадії від виробництва до випуску товарної продукції і подальшого відвантаження споживачеві ведеться лабораторний контроль показників якості автомобільних бензинів акредитованою лабораторією. На кожну партію товарної продукції видається паспорт якості, яким виробник підтверджує, а головне, несе відповідальність за якість виробленої і відвантаженої товарної продукції», - підкреслили на підприємстві.
Раніше повідомлялося, що «БРСМ-Нафта» з травня відмовилася від продажу заводських бензинів марки А-92 і перейшла на реалізацію бензину Plus А-92 Евро5-Е5, одержуваного шляхом додавання в заводські бензини 1% паливного етанолу (спирту). Згідно з опублікованими на АЗС БРСМ паспортів якості, Plus А-92 Евро5-Е5 був проведений на базі бензину Мозирського НПЗ.
Українські нафтопереробні заводи, які в документах БРСМ вказані як потенційні виробники «базових» бензинів для додавання біоетанолу, також заявили про неприпустимість додавання в вироблений ними бензин А-92 паливного біоетанолу
Директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн вважає, що єдиним сенсом подібних проєктів можуть бути податкові зловживання.
«Процес виробництва палива на нафтобазі або міні-НПЗ ніхто не контролює. Ми бачимо, що БРСМ закуповує і виробляє великі обсяги безакцизних компонентів - фракції з міні-НПЗ, спирти, октанозбільшуючої розчинники. Подальше перетворення цієї номенклатури в підакцизні товарні нафтопродукти без сплати акцизу - основне завдання таких виробництв», - заявив експерт.