UA / RU
Підтримати ZN.ua

Мобільний інтернету під час блекаутів: оператори зв’язку розказали, чому це складно зробити

Вимоги регулятора можуть залишитися без виконання. 

До 1 жовтня оператори мобільного зв’язку повинні забезпечити доступність зв’язку без електрики протягом 10 годин на 60% своїх базових станціях (БС) у кожній області, а з 1 листопада норма стане ще вищою - на 70% БС. Однак оператори поки не дають однозначної відповіді, чи можливо це, чи ні, пише liga.net. 

Вимоги регулятора важко буде виконати. Наразі у Vodafone і lifecell зараз вивчають розпорядження НЦУ.

Одними акумуляторами це зробити не вдасться, тому що жодна батарея не витримає на власному заряді "навіть 8 годин автономної роботи без підживлення", вказує Тетяна Попова з ТелПУ.

Встановити ж електрогенератори й обслуговувати їх на кожній із базових станцій в Україні технічно дуже складно – їх десятки тисяч.

За словами Попової, оператори мають до початку жовтня закупити, встановити та забезпечити паливом щонайменше 18 000 генераторів.

"Генератори має хтось обслуговувати й охороняти. А це приблизно 6 000 персоналу. Де взяти такі ресурси – задача із зірочкою. Частково це питання можна закрити сонячними батареями, частково – співпрацею з органами місцевої влади", – розмірковує голова ради ТелПУ.

У lifecell упевнені, що фізично неможливо обслуговувати генератори на кожній з їх 10 000 БС в Україні.

"До того ж генератори не можна встановлювати на дахах. А у містах більше ніж дві третини наших базових станцій встановлено саме там", – пояснюють у lifecell.

У провайдерів можуть виникнути складнощі не тільки зі встановленням, налагодженням і обслуговуванням електричного обладнання, але й із закупівлею такої кількості генераторів і батарей, зазначив автор Youtube-проєкту "Переговорка" Олександр Глущенко. Він пояснив, що для партій такого об’єму треба замовляти виготовлення, що займе час.

Також Глущенко вважає, що перешкоджати процесу можуть і питання з юридичним оформленням генераторів на БС.

Читайте також: У Мінцифри розповіли, як планують забезпечувати зв'язок та інтернет під час вимкнень світла

Проте навіть встановлення на всіх БС джерел безперебійного живлення не зможе забезпечити підтримку постійного зв’язку під час відключень світла такої тривалості, яка була в липні. У lifecell нагадують, що у таких обставинах знеструмлені абоненти будуть переходити з домашнього на мобільний інтернет і перевантажувати мережу, погіршуючи й мобільний зв’язок.

"Навіть коли ми обладнаємо всі базові станції резервним електроживленням, мережа все одно не буде здатна пропустити такий об’єм трафіку. Якість зв’язку в періоди тривалих відключень не можна порівнювати зі стандартною ситуацією, коли живлення присутнє. Адже всі мережі планувались і будувались з огляду на стаціонарне живлення. І підтримка мережі на автономних джерелах – це по суті форс-мажорна ситуація", – зауважили в lifecell.