UA / RU
Підтримати ZN.ua

Мобільні оператори домовилися про рекламну етику

Антимонопольний комітет України погодив проект правил поведінки операторів і провайдерів телекомунікацій при рекламуванні послуг мобільного зв'язку. Проект був розроблений робочою групою за участю представників комітету та операторів зв'язку, роботу групи координувала асоціація "Телас".

Антимонопольний комітет України погодив проект правил поведінки операторів і провайдерів телекомунікацій при рекламуванні послуг мобільного зв'язку. Проект був розроблений робочою групою за участю представників комітету та операторів зв'язку, роботу групи координувала асоціація "Телас". Правила професійної етики у конкуренції на ринку мобільного зв'язку України були розроблені відповідно до законів України "Про телекомунікації", "Про рекламу", "Про захист від недобросовісної конкуренції". Правила визначають вимоги до зовнішньої і внутрішньої реклами, реклами на радіо та телебаченні, друкованої реклами, а також реклами в Інтернеті. Згідно з правилами, оператори зобов'язані надавати споживачеві необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про послуги мобільного зв'язку, яка б забезпечила їм можливість свідомого вибору. Інформація, що міститься в рекламі, яка впливає на прийняття рішення стосовно замовлення послуг, є критичною інформацією і обов'язково вказується. Так, для інтернет-реклами встановлено наступні вимоги: інформація про послугу мобільного зв'язку та її реклама повинні бути розгорнутими і містити повну та достовірну інформацію про тарифи, тарифні плани та послуги оператора, а також визначати всі умови даних послуг. На сайті обов'язково вказуються телефонні номери центру обслуговування абонентів, інформаційних центрів, а також порядок підключення тієї чи іншої послуги оператора. Вся інформація на сайті повинна бути викладена у формі, найбільш доступній для сприйняття та читання. Під інформацією про тарифи та послуги обов'язково вказується повідомлення про сплату всіх обов'язкових зборів, податків і платежів. Що ж стосується друкованої реклами, реклами на телебаченні, радіо, зовнішньої реклами - тут критичною є наступна інформація: назва відповідного тарифного плану та послуги, зобов'язання споживача щодо платежів у рамках відповідних тарифних планів, а також податків і зборів. Також важливою інформацією є джерело отримання детальної інформації про послугу або тариф (сайт або довідково-інформаційний центр). Вся зазначена вище інформація повинна бути викладена у формі, доступній для сприйняття. У рекламі на радіо деяку інформацію допускається озвучувати у прискореному режимі, не порушуючи при цьому принципу доступності сприйняття. Як зауважив один з представників АМКУ, узгодження цих правил - це тільки перший крок до наведення порядку на ринку рекламування мобільних послуг. Саме по собі затвердження даних правил ще не гарантує результату. Нагадаємо, 19 лютого 2010 в АМКУ відбулася нарада за участю представників ринку, під час якої йшлося про рекламу, зокрема, нульових тарифів, а також про подачу повної інформації про послуги мобільного зв'язку. Одним з результатів наради було створення робочої групи за участю представників комітету, асоціації "Телас" і операторів стільникового зв'язку, яка розробила б правила професійної етики, що регламентують рекламування послуг мобільного зв'язку. За основу був узятий проект правил, запропонований Антимонопольним комітетом України.

За матеріалами ЛIГАБiзнесIнформ