Антимонопольний комітет України погодив проект правил поведінки операторів і провайдерів телекомунікацій при рекламуванні послуг мобільного зв'язку. Проект був розроблений робочою групою за участю представників комітету та операторів зв'язку, роботу групи координувала асоціація "Телас". Правила професійної етики у конкуренції на ринку мобільного зв'язку України були розроблені відповідно до законів України "Про телекомунікації", "Про рекламу", "Про захист від недобросовісної конкуренції". Правила визначають вимоги до зовнішньої і внутрішньої реклами, реклами на радіо та телебаченні, друкованої реклами, а також реклами в Інтернеті.
Згідно з правилами, оператори зобов'язані надавати споживачеві необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про послуги мобільного зв'язку, яка б забезпечила їм можливість свідомого вибору. Інформація, що міститься в рекламі, яка впливає на прийняття рішення стосовно замовлення послуг, є критичною інформацією і обов'язково вказується.
Так, для інтернет-реклами встановлено наступні вимоги: інформація про послугу мобільного зв'язку та її реклама повинні бути розгорнутими і містити повну та достовірну інформацію про тарифи, тарифні плани та послуги оператора, а також визначати всі умови даних послуг. На сайті обов'язково вказуються телефонні номери центру обслуговування абонентів, інформаційних центрів, а також порядок підключення тієї чи іншої послуги оператора.
Вся інформація на сайті повинна бути викладена у формі, найбільш доступній для сприйняття та читання. Під інформацією про тарифи та послуги обов'язково вказується повідомлення про сплату всіх обов'язкових зборів, податків і платежів.
Що ж стосується друкованої реклами, реклами на телебаченні, радіо, зовнішньої реклами - тут критичною є наступна інформація: назва відповідного тарифного плану та послуги, зобов'язання споживача щодо платежів у рамках відповідних тарифних планів, а також податків і зборів. Також важливою інформацією є джерело отримання детальної інформації про послугу або тариф (сайт або довідково-інформаційний центр). Вся зазначена вище інформація повинна бути викладена у формі, доступній для сприйняття.
У рекламі на радіо деяку інформацію допускається озвучувати у прискореному режимі, не порушуючи при цьому принципу доступності сприйняття.
Як зауважив один з представників АМКУ, узгодження цих правил - це тільки перший крок до наведення порядку на ринку рекламування мобільних послуг. Саме по собі затвердження даних правил ще не гарантує результату.
Нагадаємо, 19 лютого 2010 в АМКУ відбулася нарада за участю представників ринку, під час якої йшлося про рекламу, зокрема, нульових тарифів, а також про подачу повної інформації про послуги мобільного зв'язку. Одним з результатів наради було створення робочої групи за участю представників комітету, асоціації "Телас" і операторів стільникового зв'язку, яка розробила б правила професійної етики, що регламентують рекламування послуг мобільного зв'язку. За основу був узятий проект правил, запропонований Антимонопольним комітетом України.За матеріалами ЛIГАБiзнесIнформ