UA / RU
Підтримати ZN.ua

Міжнародна Палата Судноплавства підрахувала збитки від атак хуситів у Червоному морі

З кінця листопада до кінця січня торгівля через Суецький канал впала на 42%.

Вплив атак хуситів на судна в Аденській затоці та Червоному морі поєднався зі збоями в Чорному морі та Панамському каналі, що змінює морські торгові потоки в 2024 році, пише "Інфоіндустрія". Хоча морська галузь довела свою стійкість під час глобальної пандемії COVID, за останні кілька місяців спостерігається збільшення атак терористів, які можуть призвести до високих цін на продовольство та енергію.

Читайте також: Купуючи іранську нафту, Китай мимоволі фінансує атаки хуситів у Червоному морі — Politico

За оцінками Конференції ООН з торгівлі та розвитку (UNCTAD), за два місяці з кінця листопада до кінця січня торгівля, через Суецький канал впала на 42% в результаті нападів з боку контрольованого хуситами Ємену на комерційне судноплавство. У відповідь кораблі почали оминати "гарячі точки" на користь маршруту навколо мису Доброї Надії, уникаючи хуситів. Кількість таких суден подвоїлася у листопаді-січні.

Читайте також: США запровадили санкції проти фінансових і торговельних посередників хуситів, "Хезболли" й іранських сил “Кудс”

Ціни на енергоносії були названі найбільш вразливим фактором, оскільки 12% морської нафти та 8% зрідженого природного газу проходять через Суецький канал.

Тим часом війна в Україні продовжує впливати на торгівлю нафтою та зерном, як це було з моменту її початку в лютому 2022 року, і судноплавство через Панамський канал продовжує зазнавати впливу низького рівня прісної води, хоча вплив більш гостро відчувається в таких секторах, як перевезення сухих вантажів навалом та зрідженого газу.

Нагадаємо, терористи можуть атакувати матчі Євро-2024 з футболу у Німеччині за допомогою дронів. Війна в Україні та напади хуситів на цивільні судна у Перській затоці свідчать про те, що безпілотники останнім часом перетворилися на грізну зброю.