Міністерство доходів і зборів хоче отримувати всю інформацію про застрахованих українців. Така ініціатива міститься в новій формі податкової декларації, оприлюдненій на сайті відомства. Страховики виступають проти нововведення: дані про клієнтів є конфіденційними.
Вже найближчим часом страховий ринок можуть очікувати суттєві зміни правил роботи, пише "Коммерсант-Україна". Ці зміни можуть бути викликані прийняттям наказу Міністерства доходів і зборів "Про затвердження форми податкової декларації з податку на доходи (прибуток) страховика", проект якого вже оприлюднено на сайті міністерства. "Прийняття проекту наказу врегулює питання обчислення податку на прибуток платниками, які здійснюють страхову діяльність", - йдеться в повідомленні міністерства.
Згідно з новим порядком обчислення податку на прибуток, платники ведуть окремий облік доходів та витрат, пов'язаних зі здійсненням страхової діяльності, які обкладаються податком за ставкою 3%, та іншої діяльності, не пов'язаної зі страховою, що оподатковується за загальною ставкою.
Найбільш несподіваним для страховиків став пункт, що передбачає розкриття повної інформації, в тому числі особисте, про всіх клієнтів. Ці дані повинні подавати окремим документом. "Наша мета - приведення до ладу ринку страхових послуг: дуже часто страховиків використовують у схемах ухилення або оптимізації податків", - пояснили у прес-службі Міністерства доходів і зборів.
Учасники ринку стверджують, що ці дані є конфіденційними і не підлягають розголошенню. Згідно зі ст. 40 закону україни "Про страхування", інформація про юросіб і фізосіб, яка містить таємницю страхування, надається страховиком на письмовий запит або з письмового дозволу власника такої інформації, а також на вимогу або за рішенням суду.
Втім, у міністерстві стверджують, що інформація буде надходити тільки до них, і ніхто інший її не отримає. "По суті, багато видів звітності щодо прибутку і ПДВ подають із розкриттям подібних даних. Як результат, збільшуються надходження до бюджету і зменшується кількість перевірок", - пояснили у прес-службі.
Видання зазначає, що після того, як з початку 2013 року страховиків перевели на сплату трипроцентного податку з чистих премій, обсяг надходжень від страхових компаній істотно знизився. У I півріччі 2013 року СК сплатили до бюджету всього 302,4 млн грн податку на прибуток, з них податок з премій склав лише 173,4 млн грн, в той час як за аналогічний період 2012 року вони сплатили 369,3 млн грн і 295,4 млн грн відповідно.
Страховики сподіваються, що нововведення не буде прийнято. За словами учасників ринку, це вже не перша спроба міністерства отримати доступ до інформації про застрахованих осіб. Проте ці пропозиції так і не було прийнято. Одним з факторів стало те, що подібні реєстри, але за окремими видами страхування, вже ведуться. Наприклад, Нацкомфінпослуг як регулятор реєструє всі договори перестрахування. Аналогічні реєстри з обов'язкових видів страхування існують у профільних об'єднаннях. Наприклад, реєстр договорів за ОСАЦВ веде Моторне (транспортне) страхове бюро, а зі страхування ядерних ризиків - Ядерний страховий пул. Проте навіть у цих реєстрах немає всієї інформації про клієнтів.
Страховики вважають, що нововведення може суттєво збільшити їхні адміністративні витрати - адже у компаній, що спеціалізуються на роботі з роздрібними клієнтами, мільйони клієнтів. !zn