UA / RU
Підтримати ZN.ua

Літаки "Руслан" повинні отримати західні двигуни — експерт

Інвестор при цьому знайдеться, адже з нуля літаків такого класу сьогодні в світі ніхто в осяжному майбутньому не зробить.

Сьогодні "Руслани" конкурентноздатні виключно завдяки унікальній конструкції і характеристикам літака. Їхню кількість забезпечує попит комерційного ринку. Але якщо ринок буде рости, і серію, і модернізацію Ан-124 необхідно проводити, орієнтуючись на західні двигуни. Як варіант: на базі Ан-124 є сучасна аеродинаміка, надійний планер, можна поставити сучасне цифрове обладнання, західні двигуни, і на наявній конструкторської базі зробити модернізовану машину. І літак був би неперевершеним.

Про це в інтерв'ю для DT.UA заявив колишній президент і генеральний конструктор ДП "Антонов" Дмитро Ківа. За його словами, інвестор при цьому знайдеться, адже з нуля літаків такого класу сьогодні в світі ніхто в осяжному майбутньому не зробить.

"Якщо говорити про двигуни для "Русланів", то ми свого часу провели дослідження з порівняння параметрів двигунів Д-18 виробництва АТ "Мотор Січ" із параметрами зарубіжних аналогів. І отримали таку картину: за ключовими параметрами - комерційним навантаженням (перевезення якого забезпечує встановлення двигунів на різні відстані), витратою палива, часом між капремонтами, льотним ресурсом двигунів, вартістю підтримання льотної придатності на одиницю часу, - за всіма цими параметрами Д-18 програє західним аналогам у середньому від 1,5 до 2 разів. Наприклад, в умовах високих температур ≥30 °С при польоті на одну й ту саму дальність вантажопідйомність із західними двигунами збільшується на 65%", - підкреслив експерт.

Детальніше про жалюгідний стан українського літакобудування читайте у матеріалі Володимира Копчака "Як убивають літаки" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".