Одна з найпопулярніших російських газет "Аргументы и факты" пише, що комплектуючих для безперебійної роботи ліфтів у РФ залишилося лише на півроку.
Так, через місяць після початку війни раптово з'ясувалося, що навіть ліфти в Росії не працюють без американських технологій.
"Комплектуючих для безперебійної роботи ліфтів вистачить на півроку. 70% з них російського виробництва і лише 30% імпортні. Але є найважливіші вузли, що збираються з імпортних деталей. Так, у роботі станції керування ліфтом дуже багато залежить від мікропроцесорів та мікроконтролерів, які виготовляють на Тайвані і частково в материковому Китаї", - розповів генеральний директор Асоціації "Російське ліфтове об'єднання" Петро Харламов.
При цьому він визнає, що проблему не вирішать навіть "дружня країна" - Китай.
"Якщо постачання цих чіпів заборонять, то незрозуміло буде, як вирішувати цю проблему. Справа в тому, що хоча Китай — дружня країна, у цьому виробництві використовуються американські технології. Власники технологій можуть вимагати закрити до них доступ, і компанії-виробники нічого не зможуть із цим зробити", - нарікає росіянин.
Програмне забезпечення ліфтів також імпортне.
"Ми давно вимагали вирішити це питання, щоб ліфти говорили російською", - каже він.
Причому, розширив думку гендиректор "Російського ліфтового об'єднання", ця проблема є ключовою не тільки для ліфтового господарства, але й для автомобілебудування, авіабудування, зв'язку.
"Навіть ракети у нас літають із мікропроцесорами іноземного виробництва", - зазначив він.
Крім того, навіть якщо відсутні запчастини будуть заміщені, то це буде зроблено з істотним здорожчанням виробництва.
"Ще один важливий вузол - лебідка. Це пристрій, який піднімає і опускає кабіну ліфта. Наші підприємства поки не дійшли такого ж співвідношення "ціна-якість", на якому знаходяться закордонні виробники", - каже російський фахівець.
Важливою проблемою, яка може зупинити виробництво, є подорожчання металу, ціна якого становить не менше 20% собівартості ліфта.
Також, країна-власник "другої армії у світі" не може поки що збирати ліфти, які їздять швидше за 4 м/сек і можуть проходити понад 30 зупинок у різних напрямках.