UA / RU
Підтримати ZN.ua

Крим заморожує розвиток портів - без України немає сенсу

Перевалювання вантажів з півострова практично не ведуть, оскільки порти перевалювали в основному вантажі України, а вантажне сполучення з Україною по суті припинено.

Нова влада Криму має намір реконструювати портові потужності під внутрішні потреби півострова, говорити про масштабний розвиток портів Криму як експортних поки передчасно. Про це заявив міністр транспорту нелегітимного кримського уряду Юрій Шевченко.

Для розвитку великих портових проектів у Криму потрібне розуміння логістики в цілому, пояснив він. Навіть з урахуванням перспективи створення Керченського мосту вантажопотік з півострова на континентальну територію Росії обмежено. "Навіть якщо ми привеземо до Криму 90-100 млн тонн вантажів на рік, ми не зможемо вивезти всі ці вантажі далі в РФ по мосту", - підкреслив Шевченко.

За словами Шевченка, сьогодні перевалювання вантажів з півострова практично не ведуть, оскільки порти перевалювали в основному вантажі України, а вантажне сполучення з Україною по суті припинено.

"У нас зараз щодо залізниці виходить подвійний тариф: Придніпровська дорога бере плату до кінцевої точки в Криму, але ці гроші не перераховує Кримській залізниці. А Кримська залізниця теж, звичайно, не буде перевозити вантажі безкоштовно", - пояснив Шевченко.

Тому зараз розвиток портових потужностей передбачає, насамперед, їхнє підтримання у прийнятному стані. "І для цього потрібні досить невеликі гроші", - сказав він, додавши, що точна цифра ще не розрахована.

"А якщо завтра політична ситуація зміниться і відносини з Україною налагодяться, то тоді і порти можна розвивати", - резюмував Шевченко.

Нагадаємо, Україна повідомила державам - членам Міжнародної морської організації (IMO) про неможливість забезпечення належного рівня безпеки судноплавства та дотримання міжнародних зобов'язань у морських торговельних портах анексованого Криму.

У прес-службі Міністерства інфраструктури України підкреслили: "Україна повідомила ІМО про неможливість забезпечення належного рівня безпеки судноплавства та дотримання міжнародних зобов'язань, що випливають з необхідності збереження людського життя на морі, пошуку, порятунку в портах Євпаторія, Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта". !zn

Читайте також:

Порти Феодосії та Євпаторії припинять існування