UA / RU
Підтримати ZN.ua

Країни АСЕАН і ще п'ять держав підписали найбільшу угоду про вільну торгівлю

Підписанти розраховують, що угода допоможе знизити негативний вплив пандемії коронаірусу на економіку.

Члени Асоціації держав Південно-Східної Азії (АСЕАН) і низка інших держав 15 листопада підписали угоду про всебічне регіональне економічне партнерство (ВРЕП).

Документ стане найбільшою угодою про вільну торгівлю у світі. Підписанти розраховують, що угода допоможе знизити негативний вплив пандемії коронавірусу на економіку країн Індо-Тихоокеанського регіону, пише ABS News.

«Я радий повідомити, що вісім років напруженої роботи сьогодні завершилися, ми закінчили переговори щодо ВРЕП і готові до підписання», - заявив прем'єр-міністр В'єтнаму Нгуєн Суан Фук на саміті АСЕАН.

Угода передбачає створення торгового об'єднання, на яке припаде третина світового ВВП, і лібералізацію торгівлі в регіоні. Однак про таку високу інтеграцію національних економік, як в ЄС, не йдеться.

Прихильники угоди - Японія та Китай - розцінюють її підписання як «розширення вільної і справедливої економічної зони» і «перемогу над протекціонізмом». А Китай - ще й як зайвий привід пригадати США вихід з Тихоокеанського партнерства за президентства Дональда Трампа.

Критики угоди акцентують на тому, що вона спонукає компанії переводити виробничі потужності за кордон.

Саміт під головуванням В'єтнаму проходив у Ханої в форматі телемосту. Крім країн-членів АСЕАН, учасниками угоди є Китай, Японія, Південна Корея, Австралія та Нова Зеландія.

Крім того, підписанти розраховують на те, що до угоди приєднається Індія - «двері для неї залишаються відчиненими».

Однак Індія поки що не готова приєднатися до угоди через жорстку внутрішню опозицію вимозі відкрити ринок: підприємці та фермери побоюються, що виявляться неконкурентоспроможними з новозеландськими виробниками молочних продуктів і китайськими - промислових товарів.

Читайте також: Глобальна економічна криза, викликана COVID-19, несе ризик нової світової війни - міністр оборони Великобританії

Раніше Світова торгова організація (СОТ) оцінила падіння світової торгівлі через пандемію коронавірусу на одному рівні з піком фінансової кризи 2008-2009 років. У депресії автовиробництво, контейнерні та авіа перевезення.

Докладніше про те, як відновлюватиметься економічна активність в умовах другої хвилі пандемії, читайте в матеріалі Євгена Редзюка «Відновлення в другу хвилю» у ZN.UA.