Різниця у зарплатах працівників АЗС в мережах автозаправних станцій становить 3-4 рази, що свідчить не тільки про «оптимізацію» зарплатних податків, а про більш масштабні схеми з ухиляння від сплати податку на прибуток та ПДВ. Про це із посиланням на директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна пише Enkorr.ua.
У своїх розрахунках експерт опирається на данні про сплату податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) та офіційну кількість персоналу у III кварталі 2023 року у 48 найбільших мережах АЗС.
«Середнє значення для п’яти лідерів рейтингу дає уявлення про реальний оклад працівників автозаправних мереж – це майже 22 тис. грн з ПДФО, або 18 тис. грн «на руки» за місяць. Вважаю, що це досить реальний показник», — зазначає він.
Куюн звертає увагу на те, різниця між лідерами та аутсайдерами «зарплатного» рейтингу складає 3-4 рази.
«Як в одній галузі, на однакових станціях, які іноді стоять упритул одна до одної, зарплати персоналу можуть відрізнятись утричі?», — задається питанням автор.
Також він ставить під сумнів можливість існування працездатної людини на 5-7 тис. грн у місяць, які «офіційно» платять у переважній кількості українських мереж, включно з гравцями з першої десятки ринкових лідерів за обсягами продажів – БРСМ, Avantage 7 та KLO.
Експерт переконаний, що відповіддю на всі питання є практика зарплат у «конвертах». При цьому, як зазнає експерт, це вказує на функціонування у мережах з низькими окладами працівників більш масштабних схем з ухиляння від оподаткування, оскільки різницю між офіційною й реальною зарплатнею треба додавати готівкою.
«Звідки зазвичай береться готівка? «Скрутки» за допомогою «податкових ям», торгівля без видачі касового чека або маніпуляції з чеками тощо. Тобто низькі зарплати – це індикатор наявності у мережі більш масштабних схем, які своєю чергою занижують показники й прибутку, і ПДВ», — вважає Сергій Куюн.
Він також закликав Державну податкову службу звернути увагу саме на зарплатні податки, оскільки на відміну від прибутку і ПДВ, якими паливні мережі мають можливість маніпулювати, постійно змінювати зарплати складно.
«Як мінімум, важко це буде пояснити співробітникам, а це сотні й тисячі людей», — вважає він.
За нашими розрахунками «Консалтингової групи А-95», встановлення реальних зарплат у мережах АЗС зможе вивести з тіні й «зацементувати» понад 2 млрд грн ПДФО і єдиного соціального внеску (ЄСВ) на рік.
Нагадаємо, раніше очільник «А-95», проаналізувавши сплату податку на прибуток найбільшими 48 мережами заправних станцій у III кварталі 2023 року, заявив, що більшість з них приховують прибутки.