UA / RU
Підтримати ZN.ua

Компанія Ахметова планує складати потяги Hyundai

Холдинг "Гірські машини" створив компанію "Ротем Україна" і веде переговори з південнокорейською Hyundai Rotem. У київському представництві Hyundai поки відмовилися від коментарів.

Холдинг "Гірські машини", що входить у групу СКМ Ріната Ахметова, займеться виробництвом залізничної техніки на Дружківському машинобудівному заводі. У червні компанія зареєструвала фірму "Ротем Україна" і зараз веде переговори про випуск рухомого складу з південнокорейською Hyundai Rotem. Вартість аналогічних проектів в Україні, Росії і Туреччині оцінюється від $ 15 млн до $ 300 млн, залежно від локалізації виробництва.

"Ротем Україна", за даними держпідприємства "Інформаційно-ресурсний центр", було створено 3 липня. Основні види діяльності фірми - виробництво залізничних локомотивів і рухомого складу, зазначене у реєстраційних документах. Адреса "Ротем Україна" - Донецька область, Дружківка, вул. Леніна, 7 - збігається з адресою Дружківського машинобудівного заводу.

Статутний фонд компанії - 1000 гривень, 99% у ній належить "Гірничим машинам", на 1% - Дружківському машзаводу. Керівник "Ротем Україна" - директор з правового забезпечення "Гірничих машин" Андрій Афіногенов.

Дружківський машзавод випускає гірничошахтне обладнання, а також електровози і дизелевози. 2012 рік завод закінчив з прибутком в $ 11 млн і виручкою в $ 110 млн. Завод входить у машинобудівний холдинг СКМ "Гірські машини", виручка якого в 2012 році - $ 415 млн, EBITDA - $ 82 млн.

На заводі "впроваджується проект з концентрації виробництва", повідомила Forbes Україна директор з корпоративних комунікацій "Гірничих машин" Олена Плахова. Частину цехів об'єднають, на звільненому місці розміститься нове виробництво, йдеться в її письмовому відповіді.

"Ми ведемо переговори як з українськими, так і з потенційними іноземними інвесторами, в тому числі і з Hyundai Rotem, - написала Плахова. - Нюанси переговорів не підлягають розголошенню, бо вони наразі на початковому етапі".

У київському представництві Hyundai відмовилися від коментарів.

- Янукович вважає закупівлю Hyundai серйозним промахом

- В "Укрзалізниці" немає грошей на вітчизняні аналоги потягів Hyundai

Hyundai Rotem входить у корейську Hyundai Motor і виробляє потяги, військову техніку і заводське обладнання. В кінці 2010 року компанія уклала контракт з "Укрзалізницею" на постачання 10 електропотягів. Угода на 85% ($ 261 млн) була профінансована за рахунок десятирічного кредиту корейського Eximbank. Електрички Hyundai в Україні з'явилися у травні минулого року.

Для Hyundai Rotem спільний випуск електропотягів з компаніями інших країн - звичайна практика. Компанія виробляє потяги на підприємствах у Кореї, США і Туреччині.

Скільки може коштувати проект "Гірничих машин" і Hyundai? Запуск виробництва швидкісних потягів на Крюківському вагонзаводі коштував $ 100 млн і зайняв три роки, розповів один з топ-менеджерів підприємства.

Вартість проекту залежатиме від ступеня локалізації виробництва, відзначає аналітик Concorde Capital Роман Дмитренко. За його даними, Hyundai і "Турецькі залізниці" витратили на запуск спільного виробництва $ 15 млн при локалізації 30%, іспанська Talgo і "Казахські залізниці" - близько $ 80 млн при локалізації 50%. Німецький Siemens і російська "Сінара" у травні 2013 року почали виробництво перших потягів "Ластівка" на спільному підприємстві "Уральські локомотиви". Заявлені інвестиції у проект - $ 330 млн, до 2017 року локалізація виробництва повинна досягти 80%.

В кінці червня 2012-го року мер Дружківки Валерій Гнатенко сказав на прес-конференції, що СКМ веде переговори про будівництво заводу Hyundai на території Дружківського машзаводу. Тоді у СКМ спростували його слова.

За місяць до того перший заступник генерального директора "Укрзалізниці" Микола Сергієнко повідомив, що питання виробництва потягів в Україні обговорювалося з Hyundai. "Ми шукаємо потенційних учасників цього проекту, пропонуємо корейській стороні українських партнерів", - процитувала у 2012 році Сергієнка прес-служба "Укрзалізниці".

Нагадаємо, ще у серпні 2012 року прем'єр-міністр Микола Азаров заявив, що Україна більше не буде закуповувати потяги Hyundai, а буде розвивати вітчизняне виробництво.

Один швидкісний електропотяг виробництва КВБЗ варто 19,3 млн євро, Hyundai Rotem - 23 млн євро, Skoda Vagonka - 20 млн євро, Siemens Desiro - 12,5 млн євро. !zn

Читайте також:

Квитки на Hyundai стануть на 15% дорожчими, якщо їх купувати за день до відправлення

"Укрзалізниця" запустить у Крим двоповерхові потяги

Hyundai пообіцяла полагодити свої суперпотяги швидко і безкоштовно