Експертні дослідження з визначення причин виникнення аварійної ситуації на ділянці тунелю метрополітену між станціями «Деміївська» та «Либідська» підтвердили, що причиною були окремі помилки на етапі проєктування та неякісне виконання будівельно-монтажних робіт на етапі будівництва цієї прогону, повідомив міський голова Києва Віталій Кличко.
Так, вплив на розгерметизацію тунелю мали такі фактори
- оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод;
- оправу тунелю збудували з порушенням допусків монтажу кілець;
- під час спорудження не виконали компенсаційних заходів (хімічного закріплення ґрунтів), у тому числі, для унеможливлення впливу перерізуючих зусиль тунелю у місці зміни інженерно-геологічних умов основи;
- жорсткість тунелю нижча проєктної – з причини застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).
Також додаткові лабораторні дослідженні підтвердили грубі порушення при будівництві в частині відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю.
Нагадаємо, рух на перегоні між станціями «Деміївська» - «Либідська» закрили 8 грудня 2023 року після розгерметизації тунелю. Комплексні роботи із відновлення тривали дев’ять місяців. На разі на цій ділянці завершили усі необхідні відновлювальні роботи. Рух метро синьою гілкою в повній мірі – між станціями «Героїв Дніпра» - «Теремки» – відновлять 12 вересня.