UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Київстар" підвищить тарифи у 50 тарифних планах

Абоненти компанії почали отримувати повідомлення про зміну умов тарифних планів. У "Київстарі" підтвердили цю інформацію, але відмовилися повідомляти, якої саме частки абонентської бази торкнеться підвищення цін.

Найбільший оператор мобільного зв'язку - компанія 3 у 50 тарифних планах, повідомляє "Коммерсант-Украина".

Абоненти компанії почали отримувати повідомлення про зміну умов тарифних планів. У "Київстарі" підтвердили цю інформацію, але відмовилися повідомляти, якої саме частки абонентської бази торкнеться підвищення цін. "Ми не хочемо розкривати цю інформацію після торішнього конфлікту з Антимонопольним комітетом", - заявила директор з корпоративних зв'язків компанії Жанна Пархоменко.

Підвищення тарифів відбудеться 1 лютого - на 15-30% зросте абонплата у 16 тарифних планах для контрактних абонентів, з 5 лютого - 29 тарифних планах для prepaid-абонентів. Підвищення торкнеться, зокрема, таких популярних тарифних пропозицій, як "25 мільйонів", "Єдина країна", "Djuice Безлім". У деяких тарифних планах збільшиться плата за надання безкоштовних SMS-повідомлень з 10 до 15 грн (обсяг наданого пакету зросте з 100 до 150 повідомлень). Для абонентів тарифних планів без щоденної абонплати, таких як "Єдина ціна" і "З нами краще", на 15-25% підвищиться вартість внутрішньомережевих і міжмережевих дзвінків. Крім того, компанія вводить мінімальний обсяг коштів на рахунку, який повинен залишатися після користування послугою - 0,01 грн.

Одна з основних причин підвищення тарифів "Київстару" - спроба стимулювати абонентів переходити на нові пакетні пропозиції, вважає заступник директора дослідницької компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський. Разом з підвищенням абонплати у старих тарифних планах компанія з 5 лютого у два рази знижує вартість переходу на нові. Компанія почала активно просувати пакетні пропозиції у цьому році - станом на кінець вересня, за даними оператора, ними користувалося вже близько 70%.

Пархоменко стверджує, що ціни підвищуються лише у старих тарифних планах, а інші абоненти, навпаки, відчують зниження цін. "З 5 лютого ми на 50% знижуємо вартість надсиланняSMS та MMS повідомлень для 80% абонбази. Близько 3 млн абонентів, які не користуються пакетними пропозиціями, будуть переведені на тарифний план "Економний" і зможуть платити тільки за спожиті послуги", - відзначає Пархоменко. За її словами, підвищуючи ціни, компанія сподівається також скорегувати втрати від виконання рекомендацій 3 щодо зниження тарифів.

Втім, активне просування нових пакетних пропозицій призвело до погіршення фінпоказників компанії. За січень-вересень 2012 року її EBITDA впала на 4,7%, до 632 млн дол., а середній щомісячний дохід з одного абонента (ARPU) - на 2%, до 42,3 грн, при зростанні абонентської бази на 2%, до 25,2 млн. "У 2013 році керівництво "Київстару" отримало вказівки від акціонерів забезпечити зростання фінпоказників, нехай навіть на шкоду абонбазі", - назвало джерело в керівництві одного з мобільних операторів причину підвищення цін.

У МТС офіційно не коментують зміну тарифів конкурента. Проте джерело у керівництві компанії здивоване таким кроком. "Це здається вкрай непродуманим, оскільки сталося всього через місяць після компромісу з АМКУ. Це може викликати нові перевірки операторів", - заявив співрозмовник в компанії.

Перший заступник голови АМКУ Рафаель Кузьмін запевнив, що йому невідомо про підвищення цін "Київстаром". "Наші домовленості вони виконали,- заявив чиновник. - Ми не зобов'язали компанію інформувати нас про зміну тарифів, але я у п'ятницю з ними це обговорю". Наприкінці грудня сторони домовилися про зниження окремих тарифів на 10-25%, за словами Кузьміна, економія абонентів повинна була скласти 1 млрд грн (4% від сукупної виручки "Київстару" і МТС за 2011 рік).

Справу щодо ПРАТ "Київстар" і ПРАТ "МТС-Україна" АМКУ порушив у вересні 2012 року у зв'язку з невиконанням рекомендацій щодо зниження внутрішніх тарифів на послуги мобільного зв'язку. Рекомендації компаніям були надані у червні 2012 року. Підставою для цього стало необґрунтоване підвищення операторами вартості окремих послуг мобільного зв'язку.

Зростання цін у "Київстарі" і МТС вважають обґрунтованим і пояснили у першу чергу інфляцією. Раніше до масштабних одночасних підвищень тарифів оператори вдавалися тільки під час кризи - у 2009 році. Тоді в компаніях пояснювали, що через девальвацію гривні їхні капітальні та операційні витрати дуже зросли. !zn

Читайте також:

"Київстар" після вимог АМКУ вдвічі знизить вартість SMS

Держава боротиметься з безкоштовними розмовами по мобільному

Антимонопольному комітету не сподобалася "нереально висока рентабельність провідних мобільних операторів"

АМКУ рекомендував мобільним операторам знизити тарифи