UA / RU
Підтримати ZN.ua

Китайці згодні на лайт-версію "Повітряного експресу" між Києвом і "Борисполем"

Частина грошей китайського кредиту перенаправляють на більш необхідні проекти залізниці.

Міністерство інфраструктури України отримало згоду китайських партнерів на переформатування проекту залізничного сполучення між Києвом і міжнародним аеропортом в Борисполі - "Повітряний експрес". Так, пропонується реалізувати полегшену версію проекту зі значно спрощеною схемою будівництва.

Пропозиції щодо переформатування проекту були представлені китайської делегації на чолі з надзвичайним і повноважним послом КНР в Україні Чжан Сюня.

Як зазначив голова правління China Machinery Engineering Corporation (CMEC) Сунь Бай, корпорація готова підтримати запропоновані "Укрзалізницею" зміни, проте остаточне рішення буде приймати уряд КНР. Для продовження роботи, китайським фахівцям необхідно подібно вивчити новий проект, обговорити його з українськими залізничниками. Експерти обох країн повинні повністю розробити нову технічну документацію, внести зміни в бюджет і плани будівництва. Потім має відбутися захист нового проекту в китайському уряді.

Посол Сюнь зі свого боку також підтримав запропонований план дій.

Як пояснив міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, необхідність переформатування проекту виникла внаслідок кардинальної зміни геополітичної та економічної ситуації в Україні.

"Зараз питання максимальної ефективності використання наявних ресурсів стоїть як ніколи жорстко. Коли з'явився проект, аеропорт "Бориспіль" активно розвивався, потенціалу Києва та області було достатньо, щоб обґрунтувати необхідність такого проекту. Однак сьогодні він буде недоцільним у первісному вигляді. Для України буде краще або повернути кошти, виділені на будівництво, або поміняти акценти", - сказав міністр, цитує його пресс0служба Мінінфраструктури.

У свою чергу, в. о. голови правління "Укрзалізниці" Олександр Завгородній повідомив, що з урахуванням соціальної значимості та необхідності розвивати транспортне сполучення між аеропортом "Бориспіль" і столицею пропонується реалізувати полегшену версію "Повітряного експреса" зі значно спрощеною схемою будівництва.

"Так, скоротивши терміни та вартість будівництва, ми зможемо вивільнити частину кредиту на електрифікацію залізничних ділянок на сході України, які підведуть транспортні потоки до аеропорту", - зазначив він.