UA / RU
Підтримати ZN.ua

Кількість скарг в Нацбанк збільшилася на 25%

Найчастіше споживачі фінпослуг незадоволені кредитними договорами.

Національний банк України в 2019 році отримав майже 17 000 звернень громадян. Це на 25% більше, ніж роком раніше. Про це йдеться в повідомленні регулятора.

Наголошується, що більшість скарг стосуються кредитних договорів (33%), платіжних систем та розрахунків (25%), обслуговування в банках (10%), відносин з небанківськими установами (7%).

67% звернень містили ознаки порушень прав споживачів. Серед них: оманлива реклама депозитів, не відповідність процентної ставки в договорі і при фактичному розрахунку, збільшення кредитного ліміту для погашення попереднього боргу, самовільне списання зарплати або інших нарахувань в рахунок погашення боргу, продовження депозиту без узгодження зі споживачем та інші порушення.

64% звернень споживачів стосуються банків. Українці скаржилися на 53 банку, найбільше звернень стосувалося роботи трьох банків. Однак, в Нацбанку не уточнюють яких саме.

За прогнозами НБУ, споживча інфляція в поточному році буде перебувати в межах цільового діапазону 5% ± 1 в. п., хоча економічне зростання поступово прискориться - до 3,5% у 2020 році і 4% в 2021-2022 роках.