Один з найбільших столичних теплопостачальників - компанія "Київтеплоенерго", оголосила про застосування 3% річних та інфляційних втрат до боржників, які накопичували борг за тепло і гарячу воду щонайменше з літа. Відповідне оголошення компанія розмістила на своїй інформаційних ресурсах.
"Київтеплоенерго" змушене застосовувати 3% річних та інфляційні втрати до боржників, які тривалий час накопичують борг та відмовляються його реструктуризувати", - йдеться в повідомленні.
Як стверджують в "Київтеплоенерго", значна кількість таких боржників є власниками житла в центрі міста й площею 100 кв. м і більше.
"Саме до таких споживачів, які мають тривалий термін заборгованості, з літа поточного року комунальне підприємство "Київтеплоенерго" змушене застосовувати санкції. Це насамперед один з антикризових заходів, що допомогли підприємству накопичити кошти для стабільного проходження опалювального сезону в умовах газової кризи", - каже компанія.
За даними "Київтеплоенерго", на сьогодні за тепло і гарячу воду в Києві заборгували близько 3,5 млрд грн.
Механізми штрафів, нагадують в компанії, передбачені нормами чинного законодавства.
"Щоб уникнути фінансових санкцій клієнт-боржник може укласти угоду про реструктуризацію боргу – він сплачуватиметься помірними для сімейного бюджету частинами", - йдеться в повідомленні.
Нагадаємо, відповідно до Закону України від 17.03.2020 № 530-IX на період дії карантину та протягом 30 днів з дня його скасування заборонено:
- нараховувати та стягувати штрафи, пеню, якщо споживач несвоєчасно здійснив платіж за житлово-комунальні послуги;
- припиняти/зупиняти надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі;
- примусово виселяти з житла та примусово стягувати житло (житлові будинки, частини житлових будинків, квартири, кімнати у квартирах, кімнати, житлові секції чи блоки у гуртожитках, інші жилі приміщення), що належить на праві приватної власності громадянам України, під час примусового виконання рішень судів щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги;
- примусово виселяти громадян за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг із жилих приміщень у будинках державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення.
Тож, під час карантину є певні обмеження щодо впливу на боржників. Нарахувати пеню, відключити послугу, виселити з житла під час дії карантину ніхто не має права.
На засіданні Кабінету Міністрів України 20 вересня 2021 року було прийняте рішення про продовження адаптивного карантину та режиму надзвичайної ситуації до 31 грудня 2021 року.